جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۲۰:۰۶


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات جلسه امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون اظهار کرد: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعد از ظهر امروز در محل کمیسیون برگزار شد دو دستور کار داشت؛ دستور کار اول رسیدگی به درخواست اعمال ماده ۲۳۴ طبق آیین نامه داخلی مجلس بود که این درخواست تعداد ۴۲ نفر از نمایندگان درباره عدم اجرای استنکاف از اجرای قانون بند الف ماده دو قانون انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بود که پس از نماینده دولت به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور و همینطور نمایندگانی که این درخواست را داشتند٬ در نهایت اعضای کمیسیون به اعمال ماده ۲۳۴ رای دادند.

وی افزود: بدین ترتیب این درخواست به صحن مجلس شورای اسلامی طبق قانون طبق ماده ۲۳۴ مجلس جهت تصمیم گیری نمایندگان به صحن مجلس ارجاع شد. 

رضایی ادامه داد: دستور کار بعدی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی کلیات لایحه ساماندهی پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور یا پهباد در واقع پهپاد غیرنظامی بود که این لایحه از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود و پیشنهاد این لایحه را نیز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داده بود. 

 وی گفت: کلیات این لایحه با حضور مسئولان وزارت دفاع ستادکل نیروهای مسلح ٬وزارت راه ٬هواشناسی هواپیمایی ٬ و دستگاه‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت به اتفاق آرا با رای همه اعضای کمیسیون کلیات اون تصویب شد و به کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت بررسی جزئیات و مواد اون که در ۲۷ ماده تنظیم شده ارسال شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه