کارشناس الجزیره: فرمانده تیپ 401 اسرائیل در همه عملیات های غزه دست داشت و کشته شدنش یک دستاورد عملیاتی برای قسام است خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۲۰:۵۲


شفقنا- اسامه خالد کارشناس نظامی و امنیتی به الجزیره گفت: سرهنگ دکسا که براثر یک بسته انفجاری در شمال نوار غزه کشته شد، مهمترین شخصیت نظامی اسرائیلی است که از آغاز طوفان الاقصی کشته می شود.

به گزارش شفقنا، خالد افزود: به چند دلیل دکسا مهمترین شخصیت نظامی است که کشته می شود و مهمترین آنها این است که او بالاترین درجه نظامی را داشته و لشکر زرهی 401 را که وابسته به تیپ 162 فرماندهی منطقه جنوبی بوده، هدایت می کرده است.

وی افزود: لشکر  401 مهمترین لشکر نیروهای زرهی نخبه ارتش اسرائیل است که به «فرزندان فولاد» معروف هستند. «فرزندان فولاد» یکی از 3 تیپ تشکیل دهنده نیروهای زرهی اسرائیل است که به لشکر زرهی 162 وابسته است و قوی ترین لشکر آنها محسوب می شود وتحت مدیریت فرماندهی جنوبی است و به دلیل داشتن زره و قدرت و توانایی حرکتی، برجسته ترین لشکر نظامی است که ارتش اشغالگر در نبردهای میدانی به آنها تکیه می کند.

این کارشنان می افزاید: سرهنگ دکسا فرماندهی همه عملیات های تهاجمی در نوار غزه در بیمارستان الشفا، محله الزیتون، بیت حانون، جبالیا و رفح را برعهده داشت و در «نسل کشی غزه دست داشت و می توان او را هلاکو خواند.»

کارشناس الجزیره ادامه داد: این سرهنگ اسرائیلی مستقیما در بحبوحه درگیری ها هدف قرار گرفت و این موضوع یک دستاورد عملیاتی برای گردان های عزالدین قسام در لشکر قسام شمالی به شمار می رود.

وی افزود: کشته شدن این سرهنگ دلیلی بر قدرت میدانی گردان های قسام و قدرت آنها برای کنترل نیروها در میدان و انتخاب اهداف حساس و فرماندهان با تاثیر بالا در ارتش اسرائیل است.

به گفته این کارشناس، «این حادثه امنیتی خطرناک هنوز تمام نشده است و به نظر می رسد که در این حمله عده زیادی از فرماندهان هدف قرار گرفته اند.»

متن خبر در الجزیره

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه