سازمان آکسفام کشتن ۴ مهندس خود از سوی رژیم صهیونسیتی در نوار غزه را محکوم کرد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۲۰:۵۲


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: سازمان امدادرسانی بین‌المللی آکسفام کشتن 4 مهندس آب خود در نوار غزه توسط رژیم صهیونسیتی را محکوم کرد و هشدار داد که کشتن آنها باعث تعمیق بحران فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه خواهد شد.

این سازمان روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که 4 تن از مهندسان آب این سازمان در حمله اسرائیل در خان یونس کشته شدند.

این بیانیه حاکی از آن است که خودروی حامل مهندسان علیرغم هماهنگی قبلی با مقامات رژیم صهیونسیتی مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که بسیاری از مهندسان و کارکنان امداد بشردوستانه در جریان حملات مداوم اسرائیل به غزه از 7 اکتبر 2023 کشته شدند.

در این بیانیه اشاره شده است که حملات به زیرساخت های غیرنظامی و کسانی که آن را حفظ می کنند، نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است.

این سازمان بر لزوم پاسخگویی مسئولین این حملات در برابر قانون تاکید کرد.

رژیم صهیونسیتی با حمایت آمریکا از 7 اکتبر 2023 جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است. جنگی که منجر به ویرانی های عظیم و قحطی شده است. از سویی بیش از 142000 فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیده یا زخمی شده اند. بیشتر این قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از 10000 نیز مفقود هستند.

رژیم صهیونسیتی همچنان به این جنگ ادامه می دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آن و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می گیرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.