آلودگی «قره‌سو» دیگر قابل تحمل نیست

تابناک . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۲۱:۲۱


اجتماعی » اجتماعی
1231 بازدید
‍ پ

آلودگی «قره‌سو» دیگر قابل تحمل نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، گفت: دیگر شرایط بغرنج آلودگی رودخانه «قره‌سو» قابل تحمل نیست و باید در این زمینه تدبیری درست بیندیشیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حسن قاسم‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل عصر امروز در نشست پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نمین، اظهار داشت: با همراهی دادستان شهرستان نمین به صورت مستمر شرایط آلودگی رودخانه قره‌سو مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد تا جلوی افزایش آلودگی‌ها در این رودخانه گرفته شود.

وی از آب و فاضلاب خواست تا هر چه سریعتر نسبت به راه‌اندازی جامع سیستم ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردبیل اقدام کرده و از هدایت فاضلاب به این رودخانه جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: نباید رودخانه قره‌سو با پسماند فاضلاب اعم از صنعتی و شهری آلوده شود و ضرورت دارد در این زمینه مسئولان شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل و همچنین مدیران آب و فاضلاب اردبیل اقدام به موقع و سریعی را انجام دهند.

قاسم‌پور به حساسیت دادستان عمومی و انقلاب نمین در مورد آلودگی رودخانه قره‌سو اشاره کرد و افزود: قرار شد صاحبان واحدهای صنعتی مستقر در شهرک شماره 2 اردبیل که اقدام به ورود مواد آلاینده به خارج از سیستم تصفیه‌خانه می‌کنند، برخورد جدی انجام شده و طبق دستور دادستان صدور اخطاریه و پلمب واحدهای خاطی و آلاینده انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با واحدهای آلاینده می‌تواند زمینه‌ساز حل بخشی ازاین مشکلات باشد و قطعابا پیگیری‌های مستمر و تشکیل جلسات منظم با صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی تلاش بر این خواهد بود تا موانع و مشکلات رفع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بر لزوم کنترل پساب قبل از ورود به شبکه فاضلاب، بازچرخانی فاضلاب، رعایت استانداردهای خروجی و پایش تصویری تأکید کرد و ادامه داد: در این زمینه با هماهنگی‌های انجام شده سعی بر این است تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری رفع شده و ما وضعیت بهتری را در سلامت آب رودخانه قره‌سو شاهد باشیم.

قاسم‌پور به نشست اخیر خود با پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با هدف توسعه همکاری‌ها در زمینه کشف سلاح غیرمجاز، شکار و صید غیرمجاز تفاهمنامه‌‌ای با پلیس و امنیت عمومی به امضا رسید تا جلوی فعالیت قاچاقچیان گرفته شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه از ظرفیت محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست در حوزه سلاح و مهمات غیرمجاز و قاچاقچیان سلاح، کنترل دارندگان سلاح غیرمجاز نیز به انجام برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان در زمینه شناسایی و دستگیری متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری با یگان حفاظت محیط زیست همکاری خواهند کرد.

قاسم‌پور گفت: این تفاهمنامه با هدف زمینه‌سازی مشارکت مرکز انتظامی و نظامی در حفاظت از تنوع زیستی و بهره‌گیری از توانمندی‌های یگان‌های نظامی به امضا رسیده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.