۱۰ کشور به مقاصد صادراتی استان زنجان افزوده شده است

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۰:۰۱


زنجان-مدیرکل صمت استان زنجان،گفت: طی۶ ماهه سالجاری ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی و ۲۰ کالای جدید به سبد محصولات صادراتی استان زنجان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار بازار،مجید گلشنی فرد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان،گفت: یک هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در استان فعالیت دارد که زمینه اشتغال ۴۷ هزار و ۱۱۶ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ۵۳۳ هزار تن محصول تولیدی به ارزش ۳۱۳ میلیون دلار از استان طی ۶ ماه امسال صادر شده است،ابراز داشت: طبق هدفگذاری صورت گرفته در این مدت باید ۳۰۸ میلیون دلار صادرات از استان صورت می گرفت که بیش از ۲۷ درصد رشد دارد.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان زنجان،گفت: حجم تجارت خارجی استان در نیمه نخست سال ۵۵۱ میلیون دلار بود و تراز تجاری استان در این مدت به مثبت ۷۵ رسیده است.

گلشنی فرد تاکید کرد: میزان واردات قطعی استان در این مدت ۱۱۴ هزار تن به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار و واردات موقت ۲۴۶ هزار تن به میزان ۸۱ میلیون دلار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه سالجاری ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی و ۲۰ کالای جدید به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شد،افزود: مقاصد صادراتی استان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۶ کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه