برگزاری طرح ملی کارآفرینی و رویداد باور در ۱۰ آبان

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۲۳:۲۸


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری رویداد باور و طرح ملی کارآفرینی در آبان سال جاری گفت: مهمترین هدف رویداد باور و طرح ملی کارآفرینی ارائه آگاهی به دانشجویان است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید فرهنگ فصیحی، طرح ملی ترویج کارآفرینی را یکی از ۱۵ طرح ملی دانست که توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تدوین شد و گفت: این طرح با محوریت پارک‌های علم و فناوری در کشور برگزار می‌شود و دبیرخانه طرح ملی در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر، مستقر و از یک سال قبل ثبت نام‌ها برای حضور در آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه دوره از دوره‌های آموزشی این طرح برگزار شده است، اظهار کرد: علاقه‌مندان در دانشگاه‌های مختلف با توجه به سرانه وزارت علوم برای هر دانشجو و سهمیه‌ای متناسب با دانشگاه‌ محل تحصیل خود می‌توانند در سایت  طرح به آدرس nepp.ir ثبت‌نام کنند و نمایندگان دانشگاه‌ها با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده، رزومه دانشجویان را تایید می‌کنند.

فصیحی اضافه کرد: بعد از این مرحله ۱۰ تا ۱۲ عنوان دوره‌های آموزشی تعریف شده که متقاضیان در آنها شرکت کرده و در پایان با شرکت در آزمون، گواهی حضور در این مرحله را دریافت خواهند کرد. این دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از رویدادهای این طرح ملی را «رویداد باور» جهت شبکه‌سازی و انتقال تجربه میان کارآفرینان عنوان کرد و ادامه داد: اولین رویداد باور در اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و دومین دوره آن نیز در آبان سال جاری برگزار می‌شود.

به گفته وی در رویداد باور، افراد فرصت تیم‌سازی برای حل مسائل را دارند و با توجه به دستاورد آنها، بهترین تیم‌ها معرفی خواهند شد.

فصیحی، دوره آموزشی را در قالب ۱۲ محور عنوان کرد و با بیان اینکه دانشجویان باید ۱۲ دوره را به طور کامل طی کنند، یادآور شد: طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان دو سال آخر دوره کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی پیش‌بینی شده است. تاکنون حدود ۷ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی ارائه مشاوره به تیم‌ها را از دیگر بخش‌های این طرح ملی ذکر کرد و گفت: در بخش منتورینگ اساتیدی حضور دارند و تیم‌ها را با آسیب‌ها و چالش‌هایی که در مسیر رشد قرار دارند، آگاه می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهمترین هدف رویداد باور و طرح ملی کارآفرینی را ارائه آگاهی به دانشجویان ذکر کرد و یادآور شد: ایجاد آگاهی از موانع و چگونگی برطرف کردن آنها و آشنایی با تهیه انواع تجهیزات در این مسیر ضروری است. ضمن اینکه برگزاری رویدادها در این طرح ملی بیشتر برای ترویج شبکه سازی و ایجاد آگاهی است تا بستری فراهم شود که در آن افراد با یکدیگر ارتباط بگیرند و از تجارب دیگران در مسیر راه‌اندازی کسب و کار در آینده استفاده کنند.

طرح ملی ترویج کارآفرینی، با هدف آموزش و توانمندسازی عادلانه دانشجویان و دانش‌ آموختگان دانشگاه‌های کشور برای اولین بار توسط معاونت نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بر بستر شبکه مهارت و اشتغال برگزار می‌شود.

دومین رویداد باور ۱۰ آبان ماه امسال برگزار خواهد شد

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.