چرا مطالبات کشاورزان پرداخت نمی‌شود؟

دنیای اقتصاد . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۰:۴۴


دنیای‌اقتصاد: پرداخت مطالبات گندمکاران به چالشی جدی در ماه‌های اخیر بدل شده‌است. نایب‌رئیس مجلس شورای‌اسلامی درباره پرداخت‌نشدن مطالبات گندمکاران گفت: از دولت خواهش می‌کنیم مطالبات گندم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاران را پرداخت کند.

به گزارش «ایسنا» احمد بیگدلی در تذکری با انتقاد از عدم‌پرداخت مطالبات گندمکاران از سوی دولت اظهار کرد: متاسفانه همچنان پول گندمکاران داده نشده‌است و سوخت به آنها به اندازه کافی داده نمی‌شود؛ ما که نماینده مجلس هستیم اگر یک ماه دیر حقوق بگیریم حتما زندگی شخصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مان با مشکل مواجه می‌شود و حتی آقای وزیر اگر خودش حقوقش را یک ماه نگیرد درآمدی از جای دیگری ندارد. نماینده خدابنده با تاکید بر اینکه گندمکار اشتباه نکرده که گندم کاشته و گندم خود را به دولت تحویل داده‌است، گفت: چهار ماه است که گندمکاران پول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان را نگرفته‌اند و در همین زمینه خواهش می‌کنم مشکل آنها حل شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب‌رئیس مجلس شورای‌اسلامی که اداره جلسه مجلس را بر عهده داشت در واکنش به تذکر بیگدلی گفت: از دولت خواهش می‌کنیم موضوع گندمکاران و مطالبات آنها را پرداخت کند؛ چراکه در آستانه فرارسیدن زمان کشت هستیم. وی با بیان اینکه «به نوعی کارد به استخوان گندمکاران رسیده‌است»، ادامه‌داد: گندمکاران می‌خواهند زندگی خود و کشاورزی خود را اداره کنند و متاسفانه وضع مناسبی نیست؛ از دولت می‌خواهم که هرچه زودتر و سریع‌تر مطالبات گندمکاران را پیگیری کند.

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای‌اسلامی گفت: پرداخت وجوه کشاورزان هنوز به‌طور کامل انجام نشده‌است و کسی هم پاسخگو نیست. مگر روسای سه قوه برای این موضوع تصمیم نگرفتند؟ پس چرا عملیاتی نمی‌شود؟

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه