پمپ بنزین ها در آستانه تعطیلی!

تین نیوز . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۲۳:۴۵


این موضوع در کنار افزایش نرخ تورم باعث سختی کار به ویژه تامین قطعه و لوازم یدکی شده به طوری که اکنون جایگاه های عرضه سوخت در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند.

تین نیوز |

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی جایگاه داران عرضه سوخت کشور با بیان اینکه نرخ کارمزد فروش این صنف همچنان بر اساس تعرفه سال گذشته است، گفت: این موضوع در کنار افزایش نرخ تورم باعث سختی کار به ویژه تامین قطعه و لوازم یدکی شده به طوری که اکنون جایگاه های عرضه سوخت در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، همایون صالحی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران حق الزحمه جایگاه داران عرضه سوخت را به صورت ریالی و با تعرفه سال گذشته پرداخت می کند اما نگهداشت و تامین قطعات و لوازم یدکی با تعرفه ارزی به نرخ روز است که این نابرابری نه تنها کار جایگاه داران را از توجیه اقتصادی دور کرده، بلکه باعث ناترازی و زیان شده است.

صالحی اظهار کرد: هفت ماه از سال گذشته، اما هنوز نرخ کارمزد جایگاه داران براساس تعرفه سال ۱۴۰۲ محاسبه می شود، از دیگر سو تمام هزینه و پرداخت های جایگاه داران از جمله حقوق و بیمه کارگران، بیمه حوادث و نظایر آن براساس تعرفه تورمی سال ۱۴۰۳ پرداخت می شود و این موضوع باعث شده بیشتر جایگاه داران با اخذ وام از تعطیلی کار خود جلوگیری کنند و گویی هیچکس به این معضل جدی که تهدیدی در نظام عرضه و تقاضا است، توجه ندارد.

وی از دستگاه های ذی ربط به ویژه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و سازمان برنامه و بودجه خواست هرچه زودتر تعدیل کارمزد جایگاه داران را متناسب با شرایط روز تغییر دهند، در غیر این صورت به زودی شاهد التهاب و تعطیلی ناخواسته پی درپی جایگاه های عرضه سوخت خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه