حملات وحشیانه اسرائیل؛ تل‌آویو مراکز مالی حزب‌الله را هدف قرار داد

دیدار نیوز . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۹:۲۴


ارتش اسرائیل در ادامه حملات وحشیانه و بی‌رحمانه خود در لبنان، به ساختار‌ها و شعبه‌های تاسیسات مالی حزب‌الله لبنان حمله کرده است.

دیدارنیوز: ارتش اسرائیل حملات وحشیانه خود در لبنان را گسترش داده و به ساختار‌ها و شعبه‌های تاسیسات مالی حزب‌الله لبنان حمله کرده است.

به نقل از دویچه‌وله، در این راستا موسسات قرض‌الحسن که نقش مهمی در فعالیت‌های حزب‌الله بازی می‌کنند، هدف قرار گرفته‌اند.

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه یکشنبه (۲۰ اکتبر/ ۲۹ مهر) ادعا کرد: «ما در روز‌های آینده فاش خواهیم کرد که ایران چگونه از نهاد‌های غیردولتی، اتحادیه‌ها و مؤسسات مدنی استفاده می‌کند تا فعالیت‌های حزب‌الله را از لحاظ مالی تأمین کند.»

او تمامی شهروندان لبنان را فراخواند تا از نزدیکی مکان‌هایی در بیروت و دیگر نقاط این کشور که در آنجا مؤسسات و مراکز مالی حزب‌الله قرار دارند، فورا دوری کنند.

چندی پس از هشدار‌های هاگاری، نیروی هوایی اسرائیل حملات خود را آغاز کرد. خبرگزاری لبنانی ان‌ان‌ای (NNA) در این رابطه گزارش داد که دست کم ۱۱ حمله پیاپی ارتش اسرائیل به حومه بیروت انجام گرفته است. بنا بر گزاری این رسانه یک ساختمان در جوار فرودگاه لبنان نیز حدف قرار گرفته است. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از بلندشدن دود‌هایی سیاه و غلیط در نزدیکی باند‌های فرود در فرودگاه لبنان حاکی هستند.

چندی پیش از آغاز حملات هوایی اسرائیل آویخای ادرعی، یک سخنگوی ارتش اسرائیل با انتشار پیامی در شبکه اکس (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور حملات خود علیه "زیرساختار‌های مراکز قرض الحسن را که ارتباطی تنگاتنگ با حزب‌الله دارد، آغاز خواهد کرد".

این مقام اسرائیل نقاطی را که این مؤسسات و مراکز از جمله در بیروت قرار دارند و قرار است هدف حملات باشند، ذکر کرد. او افزود که مراکز قرض الحسن "پشتیبان مالی فعالیت‌های حزب‌الله هستند".

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه