اینجا سرزمین شما نیست؛ اعتراض سناتور استرالیایی به پادشاه بریتانیا خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۹:۲۵


شفقنا- یک سناتور استرالیایی به حضور پادشاه بریتانیا در کشورش اعتراض کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ اسکای‌نیوز نوشت: ساعاتی پیش و در هنگام حضور چارلز پادشاه بریتانیا در پارلمان استرالیا، سناتور لیدیا ثورپ که لباس سنتی پوشیده بود، به پا خاست و به حضور چارلز اعتراض کرد. او با فریاد خطاب به چارلز گفت: «اینجا سرزمین شما نیست، شما پادشاه من نیستید. زمین ما را به ما پس دهید. آنچه را از ما دزدیدید به ما بدهید! استخوان های ما، جمجمه های ما، نوزادان ما، مردم ما. شما سرزمین ما را ویران کردید.»

هنگامی که پادشاه بریتانیا برگشت تا با نخست وزیر آنتونی آلبانیز صحبت کند، نیروهای امنیتی از نزدیک شدن او جلوگیری کردند و او را از اتاق بیرون آوردند.

ثورپ اولین زن بومی از ایالت ویکتوریا است که سناتور شده است. هنگامی که او برای سناتوری سوگند یاد کرد، از ادای سوگند وفاداری به ملکه الیزابت خودداری نمود. او به همراه 20 نفر دیگر در میان معترضان به حضور چارلز در یک یادبود سربازان گمنام هم بود.

این زن سناتور، چارلز را به نسل کشی علیه بومیان متهم کرد و خواستار بازگرداندن اموال و زمین‌های به سرقت رفته آنان شد. وی همچنین از پادشاه چارلز خواست برای جنایات بریتانیا در استرالیا عذرخواهی کند. پس از حدود یک دقیقه اعتراض، نیروهای امنیتی این سناتور را از محل سخنرانی بیرون کردند.

بومیان استرالیا یکی از معترضان اصلی سفر چارلز به کشورشان هستند. آنها از پادشاه بریتانیا به عنوان میراث‌دار استعمار در گذشته خواسته‌اند بابت ستم‌ها، کشتارها و برده‌داری‌ها از کشورها و جوامع بومی عذرخواهی و اعاده حیثیت کند. با این حال چارلز هنوز از بومیان استرالیا عذرخواهی نکرده است.

این خبر را در اسکای‌نیوز ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه