۳۱ نماد اعتماد الکترونیک برای کسب و کارهای اینترنتی در کردستان صادر شد

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۰:۳۹


سنندج – حیدری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۱ نماد اعتماد الکترونیک فعال برای کسب و کارهای اینترنتی استان صادر شده است.

آرام حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص صدور نماد اعتماد الکترونیک برای 31 کسب و کارهای اینترنتی، افزود: در کنار این مهم ۵۶ فروشگاه اینترنتی به لیست کسب و کارهای آنلاین فعال استان اضافه شد.

وی افزود: هم اکنون ۳۲۲ فروشگاه اینترنتی و هزار و ۴۱۸ نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان مشغول به ارائه خدمات در حوزه تجارت الکترونیک هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اضافه کرد: در حوزه شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه ‌ای استان ۱۳۱ شرکت فعالیت می کنند که ۲۵ شرکت مجوز دانش بنیان دارند.

وی یادآور شد: نیمه نخست امسال در قالب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ بودجه، ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای حوزه فاوا در استان پرداخت شد.

حیدری اظهار کرد: امسال ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار به ۶۲ طرح کسب و کار حوزه فاوا با اشتغال ۱۶۲ نفر اختصاص یافت که ۲۶۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و بقیه تسهیلات نیز بعد از تکمیل مدارک توسط متقاضیان، پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در شش ماهه اول امسال، در قالب مشاغل خانگی ۱۲ فقره تسهیلات یک میلیارد ریالی نیز به ۱۲ نفر در حوزه‌های برنامه نویسی، تولید محتوا و طراح صفحات وب پرداخت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به این هم اشاره کرد که علاقمندان و فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی می ‌توانند جزئیات برنامه ‌های حمایتی و نحوه پرداخت در سامانه توان آفرین را در آدرس Http://tavanafarin.ito.gov.ir مشاهده کنند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه