اروپا به دنبال راهی برای ضربه زدن به ایران است

افکار نیوز . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۰:۱۸


فعال سیاسی اصولگرا گفت: اکنون ایران قدرتمندتر از همیشه است و گذشت آن زمانی که اروپا برای تجزیه ایران تصمیم می‌گرفت.

محمد حسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا و دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا و ادعایی واهی درباره مالکیت جزایر سه گانه ایران اظهار کرد : موضع گیری اخیر اروپا نتیجه شکست و استیصال درباره رژیم صهیونسیتی است چرا که این رژیم علی رغم دست زدن به جنایات بیشمار نتوانسته محور مقاومت را سرکوب کند، همچنین با سرکوب اسرائیل حکومت های دست نشانده منطقه نیز رفتنی هستند ضمن این که غرب در وضعیت پیچیده ای قرار گرفته و قدرت اقتصاد جهان از غرب به شرق در حال انتقال است. 

 اروپا همواره به دنبال راهی برای ضربه زدن به ایران است 

 وی افزود: اخیرا شاهد تشدید تحریم ها علیه ایران خصوصا در حوزه خطوط هواپیمایی هستیم در حالی که اروپا ادعا میکرد که علت عملیاتی نشدن برجام ایالات متحده است لذا اکنون کسانی که تصور می‌کردند می‌توانند با اروپا مذاکره کنند نیز حساب کار دستشان آمده است.

قدیری ابیانه متذکر شد: بعید نیست که امارات برای ارائه چنین موضعی توسط اروپا پول پاشی کرده باشد، اما باید بداند که چنین رای بی ارزشی تغییری در تمامیت ارضی ایران ایجاد نمی‌کند و در واقع دست خودشان را برای مردم ایران رو کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد : البته اروپا نیز همواره به دنبال راهی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است و تجزیه ایران نیز یکی از پروژه هایی است که همواره روی میز مقامات آنها قرار دارد و پناه دادن به اعضای گروههای تجزیه طلب نیز این مسأله را ثابت می‌کند.

مسئولان کشور یکپارچه مواضع اخیر اروپا را محکوم کنند

دیپلمات سابق کشورمان افزود: امروز ایران قدرتمند تر از هر زمانی به ویژه در بعد نظامی است و همه مسئولان کشور باید یکپارچه در برابر توطئه های غرب بایستند و با محکوم کردن اتحادیه اروپا موضع قوی را به نمایش بگذارند و این یک اصل ضروری است،همچنین باید سطح مناسبات با سفارتخانه‌های اروپایی کاهش پیدا کند.

وی  ادامه داد: امارات در حالی درباره مالکیت جزایر سه گانه ایران اظهار نظر می‌کند که خود نیز زمانی جزء کشور ما بوده است لذا بهتر است در این زمینه زیادی اصرار نکند چرا که این کشور مانند یک کاخ شیشه ای است که باید از سنگ اندازی به آن بترسد و آمریکا و اروپا نیز نمی‌توانند برای امارات دستاورد ارزی داشته باشند .

قدیری ابیانه تاکید کرد :گذشت آن زمانی که اروپا و خصوصا انگلیس تصمیم می‌گرفتند که فلان منطقه از ایران جدا شود و جزایر سه گانه جر لاینفک کشورمان هستند و در صورت ادامه این اظهار نظرهای پوچ ممکن است ایران نیز به دنبال این باشد که جزایری که قبلاً جز آن بوده است را تحت مالکیت داشته باشد بنابراین ما قدرتمند تر از آن هستیم که برخی بخواهند درباره تمامیت ارضی ما غلطی کنند.

اخیرا در نشست مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، بیانیه‌ای صادر شد که در آن ادعایی بحث‌برانگیز و بی‌اساس درباره جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی مطرح شد. در این بیانیه، بدون توجه به اسناد تاریخی و حقوق بین‌الملل، از ایران خواسته شده است که به آنچه «اشغال» این جزایر می‌نامند، پایان دهد. این موضع‌گیری، مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را به‌عنوان نقض تمامیت سرزمینی امارات معرفی کرده و ادعا کرده که این مسئله با اصول منشور سازمان ملل مغایرت دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه