نباید بگذاریم ارزش‌ها در جامعه وارونه جلوه داده شود

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۰:۵۵


مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید با بیان اینکه نباید بگذاریم ارزش‌ها در جامعه وارونه جلوه داده شود، گفت: نخبگان و پژوهشگران در معرفی فرهنگ ایثار و مقاومت نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری همایش علمی پژوهشی ایثار امروز با حضور حجت الاسلام حامد قوام، مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید، رضا البرزی، مدیرکل ستاد شاهد و امور ایثارگران وزارت بهداشت، آذردخت یوسفی، معاون بازرسی وزارت بهداشت، پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، خانم محدثه ولی‌زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس باشگاه پژوهشگران شاهد و ایثارگر، علیرضا قدیانی، پژوهشگر عرصه پدافند غیر عامل برگزار شد.

حجت الاسلام قوام در این مراسم بیان داشت: همایش علمی پژوهشی ایثار در هفته پژوهش و ۲۷ آذرماه با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه وجهه علمی دارد، افزود: برای اینکه بتوانیم برنامه با کیفیت انجام دهیم به نظر کارشناسان و اساتید نیاز داریم.

مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید بیان داشت: موضوع ایثار، جهاد و شهادت است که یک مفهوم نیست بلکه صحبت از یک فرهنگ است، نقطه قوت در فرهنگ ایرانی اسلامی است و البته نیازمند تولیدات محتوایی در حوزه علوم انسانی هستیم. لذا این همایش‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نقطه قوت کشور که دارا بودن فرهنگ ایثار و شهادت است را نباید گذاریم دشمن به نقطه ضعف تبدیل کند، گفت. محورهای این همایش موضوعات حکمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، حقوق و مباحث مربوط به تمدن را شامل می‌شود.

حجت الاسلام قوام ادامه داد: اوج فرهنگ ایرانی اسلامی ما ایثار است، نباید بگذاریم دشمن فرهنگ شهادت را به عنوان تروریست و خشونت طلبی معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه یک روانشناس نما اخیراً در فضای مجازی در واکنش به صحبت‌های یک مادر شهید مبنی بر تقدیم فرزندانش در راه انقلاب و اسلام گفته بود «این مادر شهید دچار سندرم خود تحقیری است»، بیان داشت: نباید بگذاریم ارزش‌ها در جامعه وارونه جلوه داده شود. نخبگان، پژوهشگران نقش مهمی در تحلیل جریانات و وقایع اخیر دارند.

وی گفت: یحیی سنوار صاحب کتاب و ۲۰ سال در زندان بود، سال‌ها در خط مقدم مبارزه با اسرائیل بود و با ظلم مقابله کرد، سرانجام هم با افتخار به شهادت رسید، باید چنین شخصیت‌هایی شناخته شود. شخصیت شهید سلیمانی، سید حسن نصرالله، شهید هنیه و … نیز به همین صورت، برای شناختن آنها به بشر باید نهضت علمی انجام دهیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه