واکنش سئول به ادعای اعزام نیرو از پیونگ‌یانگ به مسکو

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۰:۵۵


وزارت خارجه کره جنوبی سفیر روسیه در این کشور را در اعتراض به آنچه اعزام نیرو از کره شمالی به مسکو خوانده است، احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یونهاپ اعلام کرد که کره جنوبی در اعتراض به آنچه اعزام نیرو از کره شمالی به روسیه جهت استقرار در اوکراین و جنگیدن به سود مسکو خوانده است، سفیر مسکو در سئول را احضار کرده است.

گئورگی زینوویوف، سفیر روسیه در کره جنوبی به یونهاپ گفت که اوایل امروز با کیم هونگ‌کیون، معاون اول وزیر خارجه این کشور ملاقات کرده است.

سازمان اطلاعات کره جنوبی هفته گذشته مدعی شد که کره شمالی یک هزار و ۵۰۰ نیروی ویژه را با هدف آموزش و انطباق با شرایط آب و هوایی، با کشتی به شرق دور روسیه اعزام کرده است و این نیروها پس از استقرار در پایگاه‌های نظامی محلی، برای جنگیدن عیله اوکراین به خط مقدم اعزام می‌شوند.

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که قادر به تأیید گزارش‌ها درباره اعزام نیرو از کره شمالی به روسیه نیست اما «اگر چنین گزارشی صحت داشته باشد، تحولی خطرناک در جنگ روسیه علیه اوکراین رقم خواهد خورد.»

روسیه و کره شمالی هر دو مشارکت و همکاری در انتقال تسلیحات را رد کرده‌اند. کرملین همچنین گزارش‌ها درباره اعزام نیرو از پیونگ‌یانگ به مسکو را نیز نادرست خوانده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.