بقایی: رایزنی‌های ایران برای توقف جنگ و حراست از امنیت منطقه ادامه دارد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۰:۲۳


سخنگوی وزارت امور خارجه کشور، از انجام رایزنی‌های گسترده و فشرده دیپلماتیک ایران در دو هفته اخیر به منظور توقف جنگ‌افروزی و کشتار در غزه و لبنان و حفظ امنیت و ثبات منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری برنا، اسماعیل بقایی سخنگوی وزیر امور خارجه در اولین نشست خبری خود که امروز برگزار شد در مورد بیانیه کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس در مورد جزایر سه گانه ایرانی، گفت: کشورهای منطقه باید بر پایان دادن به شرارت های رژیم صهیونیستی متمرکز شوند. اقدامات ما در مورد جزایر سه گانه  منحصر به این زمان نیست ما در طول هر نشست با دوستان و شرکایم در ارتباط هستیم. جمهوری اسلامی ایران در مورد تمامیت ارضی و حاکمیت بر جزایر سه گانه تردید ندارد و هیچ اغماضی نمی کند و این موضع مبتنی بر اصول بین الملل است این ادعا هیچ تغییری در این موضع  ایجاد نمی کند یادداشت های اعتراض ما در این رابطه به طرفهای مربوطه زده شده است.

وی  در پاسخ به پرسشی  در مورد سخنان عراقچی در رابطه  با احتمال کشاندندجنگ به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین تحریم شرکت های هواپیمای ایرانی توسط اتحادیه اروپا ، گفت: سیاست اتحادیه اروپا آزار دادن ملت ایران است تحریم هواپیمای نظامی و خط هوایی که سالهاست شناخته شده است هیچ توضیحی ندارند الا اینکه مردمی را از حقوق بنیادی شان محروم کنند

وی ادامه داد: کشیده شدن جنگ نیاز به استدلال ندارد این رویه رژیم صهیونیستی است . این رژیم مشمول توسعه طلبی با استفاده از همه ابزارها برای تعرض به همه کشورهای منطقه بوده است و به دلیل حمایت های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ابایی ندارند که دامنه جنگ را گسترش دهد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه