درخواست زنان فوتبالیست از فیفا برای پایان دادن به همکاری با آرامکو عربستان خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۰:۳۰


شفقنا- ده‌ها فوتبالیست زن از رییس فیفا خواستند به همکاری با شرکت نفتی عربستان سعودی خاتمه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ بی‌بی‌سی نوشت: بیش از صد فوتبالیست زن از جمله پنج بازیکن استرالیایی طی نامه‌ای از جیوانی اینفانتینو خواستند به همکاری فیفا با آرامکو عربستان سعودی پایان دهد.

در نامه‌ای که امروز دوشنبه منتشر شد، 106 بازیکن حرفه‌ای از 24 کشور از این نهاد جهانی متولی فوتبال خواستند تا با توجه به نگرانی‌ها در مورد نقض حقوق بشر، در همکاری با آرامکو که 98.5 درصد سهام آن متعلق به عربستان سعودی است، تجدید نظر کند. این بازیکنان هشدار داده‌اند همکاری با این غول نفتی دنیا اهانت به فوتبال زنان است. ماتیلداس آیوی لویک و الکس چیدایک دو نفر از مطرح‌ترین بازیکنان فوتبال زنان هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

در این نامه به رفتار با زنان در کشور عربستان سعودی و همچنین اقدامات آرامکو در بدتر شدن وضعیت تغییرات اقلیمی اشاره شده است.

در پاسخ به انتقادات ورزشکاران مرد و زن در هفته‌ای اخیر، فیفا گفته به همکاری خود با آرامکو ادامه داده و عواید آن را صرف سرمایه گذاری در فوتبال زنان خواهد کرد.

گفتنی است فیفا در ماه آوریل قرارداد همکاری چهار ساله جهانی را با آرامکو عربستان امضا کرد که شامل چندین تورنمنت مهم از جمله جام جهانی 2026 و جام جهانی زنان 2027 می شود.

این خبر را اینجا ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه