ضرورت توسعه همکاری های صنعتی با قاره آفریقا

تین نیوز . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۲:۵۰


با توجه به نیاز صنایع تانزانیا به زیرساخت های صنعتی، همکاری در این حوزه ها با بخش دولتی و خصوصی این کشور ضروری است.

تین نیوز |

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: با توجه به نیاز صنایع تانزانیا به زیرساخت های صنعتی، همکاری در این حوزه ها با بخش دولتی و خصوصی این کشور ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت صمت، فرشاد مقیمی در پنجمین نشست مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا با اشاره به اینکه توسعه همکاری های صنعتی با قاره آفریقا جزو برنامه های اصلی وزارت صمت به شمار می رود، افزود: در راستای سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری های صنعتی با کشورهای آفریقایی با جدیت دنبال می شود. 

مقیمی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده، بخش عمده نیازهای صنعتی تانزانیا مربوط به زیرساخت های حمل و نقل، انرژی، مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی، تجهیزات و ماشین آلات معدنی و صنایع دارویی است.

وی همچنین گفت: قرار است در زمان برگزاری کمیسیون، تفاهم نامه ای در حوزه توسعه مبادلات تجاری و صنعتی امضا شود.

گفتنی است، پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در دارالسلام پایتخت تانزانیا آغاز به کار کرد و تا ۲۹ مهر ادامه دارد؛ در زمان برگزاری این کمیسیون، قرار است ۱۱ سند در حوزه های مختلف بخش های دولتی و خصوصی امضا شود.

تانزانیا دروازه ورود کالاهای ایرانی به شرق آفریقاست و جزو نخستین کشورهای این قاره بوده که آمادگی خود را برای پذیرش شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی اعلام کرده است.

تانزانیا کشوری با جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفری در کرانه شرقی آفریقا واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.