توکلی: تعدادی از بیمارستان‌های تهران اخطار فرسودگی دارند

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۴:۰۲


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تعدادی از بیمارستان‌های تهران اخطار فرسودگی گرفته‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نادر توکلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در دوره مدیریت جدید، اظهار کرد: برنامه استراتژیک دانشگاه سال گذشته تدوین شده و بنده نیز اهداف استراتژیک دانشگاه را دنبال خواهم کرد، اما قطعاً الزامات و مأموریت‌ها و مشترکاتی که تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی با شرایط و برنامه‌های دولت چهاردهم موردتوجه قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: عدالت‌محوری و توجه به مناطق کم‌برخوردار، پزشک خانواده از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های ماست.


توکلی از فعالیت ۱۱۰۰ استاد در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: منابع انسانی اعم از دانشجویان و کادر بهداشت و درمان سرمایه این دانشگاه هستند.


وی با اشاره به ایثارگری پرستاران افزود: رسیدگی به مشکلات پرستاران از اولویت‌های ماست؛ ضمن اینکه رسیدگی به امور دانشجویان و فرسودگی بیمارستان‌ها و بین‌المللی سازی نیز موردتوجه قرار دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره فرسودگی بیمارستان‌ها، گفت: در شهر تهران مستند شده که تعدادی بیمارستان‌ها اخطار فرسودگی دارند که یکی از آنها بیمارستان حضرت رسول بود که از سال گذشته بخشی از این بیمارستان از شرایط بحرانی خارج شد و به دنبال جایگزینی بیمارستان لولاگر هستیم و بخش بستری آن تعطیل شد.


توکلی تصریح کرد: در بیمارستان امام سجاد شهریار طرح توسعه داریم و بیمارستان امام حسین بهارستان نیازمند طرح توسعه دارد، اما در شهر تهران بیمارستان فیروزآبادی ساخته شد و بیمارستان هفتم تیر نیز در ادامه مسیر ساخت قرار دارد.


وی افزود: بیمارستان اکبرآبادی بیمارستان فرسوده‌ای که بخشی بازسازی شده و بیمارستان روانپزشکی ایران نیز توسط خیرین بازسازی می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیمارستان باب‌الحوایج سوختگی جایگزین بیمارستان سوختگی شهید مطهری می‌شود.


توکلی تصریح کرد: توسعه بیمارستان فیروزگر در حال انجام است و توجه ویژه‌ای به این موضوع داریم.


وی ابراز کرد: بیشتر دانشجویان خارجی ما عرب‌زبان هستند و برنامه‌های فرهنگی برای این دانشجویان در نظر گرفته‌ایم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.