آموس هوکشتاین: گره زدن سرنوشت لبنان به درگیری‌های منطقه‌ای به نفع مردم لبنان نیست

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۴:۰۹


فرستاده آمریکا به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ اشاره کرد و مدعی شد که تعهد به این قطعنامه کافی نیست و باید اقدامات بیشتری برای اجرای آن انجام شود.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو:  آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا در امور لبنان در یک کنفرانس خبری در بیروت و پس از دیدار با نجیب میقانی، به بررسی تحولات اخیر در این کشور پرداخت. وی با تأکید بر حساسیت شرایط موجود، اعلام کرد که گره زدن سرنوشت لبنان به درگیری‌های منطقه‌ای به نفع مردم لبنان نیست و واشنگتن به دنبال جلوگیری از این امر است.

هوکشتاین اظهار داشت که دولت لبنان به حمایت‌های فوری نیاز دارد و واشنگتن همچنان به ارائه کمک‌های لازم متعهد است. با این حال، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که آمریکا در سال‌های گذشته با سیاست‌های خود نقش مهمی در تحمیل فشارها و تحریم‌ها بر لبنان ایفا کرده و این فشارها به‌طور مستقیم زندگی مردم و مقاومت لبنان را تحت تاثیر قرار داده است.

فرستاده آمریکا همچنین به اجرای قطعنامه 1701 اشاره کرد و مدعی شد که تعهد به این قطعنامه کافی نیست و باید اقدامات بیشتری برای اجرای آن انجام شود. اما نکته قابل توجه این است که قطعنامه 1701 به‌گونه‌ای تدوین شده که بیشتر منافع رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کند و تلاش‌ها برای اعمال فشار بر لبنان و مقاومت در راستای تأمین امنیت اسرائیل بوده است.

هوکشتاین تاکید کرد که واشنگتن خواهان همکاری با دولت لبنان و اسرائیل برای پایان دادن به درگیری‌ها است، اما این همکاری در راستای تضعیف مقاومت و تقویت موقعیت اسرائیل به نظر می‌رسد. با وجود این، مقاومت لبنان همواره نشان داده که توان دفاع از کشور و حفاظت از مرزهای آن را دارد و هیچ نیازی به مداخلات خارجی ندارد.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد که جامعه بین‌المللی و آمریکا به بازسازی لبنان متعهد هستند، اما تجربه نشان داده است که این گونه وعده‌ها بیشتر در راستای کنترل سیاسی و تضعیف جبهه مقاومت صورت می‌گیرد، در حالی که مردم لبنان همواره از مقاومت و نقش آن در دفاع از استقلال و عزت کشورشان حمایت کرده‌اند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.