شرایط بازدید از مسجد جمیرا: بلیط‌ها و نکات مهم

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۴:۲۰


سفر به شهر عربی دبی در امارات، این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده و مسافران ایرانی با بلیط هواپیما تهران دبی به این شهر گرم عربی سفر می‌کنند.

به گزارش بازار، سفر به شهر عربی دبی در امارات، این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده و مسافران ایرانی با بلیط هواپیما تهران دبی به این شهر گرم عربی سفر می‌کنند در مسیر برگشت نیز امکان مسافرت با کشتی یا تهیه بلیط دبی به تهران وجود دارد. به هر صورت دبی شهری مملو از آسمان‌خراش، مجموعه‌های تفریحی، هتل‌های جذاب و مراکز خرید است. اما در این میان مسجد جمیرا یکی از اماکن گردشگری قابل توجه و خاص در دبی محسوب می‌شود که در ادامه کمی بیشتر با آن آشنا می‌شویم و نکات مهم در هنگام بازدید از آن بیان می‌شود.

مسجد جمیرا، خاص و ارزشمند

در هنگام سفر به دبی بعد از تهیه بلیط هواپیما تهران دبی حتماً از مسجد جمیرا دیدن کنید. این مسجد نه‌تنها برای محلی‌ها و مسلمانان شهر ساخته شده، بلکه جذابیت‌های متفاوتی را پیش‌روی گردشگران و بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. علاوه‌برآن بعد از بازگشت به ایران با بلیط دبی به تهران می‌توانید خاطرات این سفر و جذابیت‌های مسجد را برای دوستان و خانواده تعریف کنید. حتی جالب است بدانید که روی اسکناس‌های ۵۰۰ درهمی امارات عکس این مسجد قرار دارد و این موضوع نیز اهمیت مسجد را نشان می‌دهد.

این بنای خاص و مذهبی در کنار اهمیت خود از جنبه اعتقادی و مذهبی، دارای نمای سنگی سفید، مناره‌های زیبا و محوطه‌سازی زیبایی است و همین مسئله نیز جذابیت آن را دوچندان کرده است. درعین‌حال محله جمیرا به دلیل کافه‌های عجیب‌وغریب و کلینیک‌های آرایشی و زیبایی محبوبیت زیادی در بین مردم محلی و گردشگران دارد. در این میان مسجد جمیرا یک نقطه خاص در میان این جاذبه‌های دیدنی است.

تاریخچه مسجد جمیرا در دبی

مسجد جمیرا توسط شیخ رشید بن سعید آل مکتوم، حاکم وقت دبی در سال ۱۹۷۶ ساخته شده و در سال ۱۹۷۹ کار ساخت آن به پایان رسید. زیبایی و معماری منحصربه‌فرد این بنا از ویژگی‌های خاص آن بوده و درست مانند نگینی درخشان در این محله می‌درخشد. نکته جالب‌توجه این است که مسجد جمیرا به‌عنوان تنها مسجدی در دبی شناخته می‌شود که غیرمسلمانان می‌توانند از آن بازدید کنند؛ بنابراین در هنگام سفر به دبی، دیدن این مسجد زیبا و خاص را از دست ندهید.

معماری مسجد جمیرا در دبی

مسجد جمیرا با معماری خاص و زیبایی چشم‌نواز خود برای گردشگران جذابیت زیادی دارد و به همین دلیل تصاویر زیادی از آن ثبت می‌کنند. در طراحی این مسجد از سبک فاطمی الهام گرفته شده و سنگ سفید خالص به‌عنوان متریال اصلی و مواد اولیه در ساخت آن به‌کاررفته است. از سویی دیگر تلفیق طرح‌های هندسی پیچیده، خط عربی و نقوش کلنگ روی گنبدها که به شکلی زیبا و ماهرانه به کار برده شده، باعث شده که چشم هر بیننده‌ای را شگفت‌زده کند و بهانه‌ای برای ثبت تصاویر یادگاری برای گردشگران باشد.

معماری فضای داخلی مسجد جمیرا در دبی

محوطه مسجد جمیرا شامل چند قیمت مختلف مانند خود مسجد، فضای سرسبز و راهروهای خاص است که به محل وضوگرفتن در فضای باز و یک مجلس سرپوشیده منتهی می‌شود. زمانی که وارد نمازخانه اصلی می‌شوید، مجموعه طاق‌ها و ستون‌های زیبا، فرش سبز و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ نظر شما را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین در طرف مقابل ورودی، محراب قرار دارد که در اصل طاقچه‌ای در دیوار است که نشان‌دهنده قبله یا جهت نماز است. از سویی دیگر سقف هلویی و آبی‌رنگ با آیاتی از قرآن کریم تزیین شده و خط‌های زیبا، نقوش هندسی، طرح‌های پیچیده و لوسترها در تمام فضاهای مسجد به زیبایی بیشتر آن اضافه می‌کند.

اگر بخواهیم این مسجد معروف و زیبا در دبی را از نظر معماری با مسجدی در جهان مقایسه کنیم، باید آن را در مقابل مسجد الازهر قاهره قرار دهیم؛ اما از نظر وسعت باید گفت که مسجد جمیرا وسعتی هشت برابر مسجد الازهر قاهره با گنجایش ۱۳۰۰ نفر دارد که شگفت‌انگیز است.

نکات مهم در هنگام بازدید از مسجد جمیرا

توجه داشته باشید که بهترین زمان برای بازدید از مسجد جمیرا غروب آفتاب است، زیرا بازدیدکنندگان می‌توانند مسجد را غرق در نور غروب خورشید ببینند و تصاویر زیبا از آن ثبت کنند. علاوه‌برآن توصیه می‌شود که هنگام بازدید از مسجد لباس‌های معمولی بپوشید. همچنین خانم‌ها حجاب خود را رعایت کنند.

درعین‌حال در اوقات نماز به دیدن مسجد نروید و بهتر است بدانید که گرفتن عکس از داخل مسجد و هنگام برگزاری نماز جماعت ممنوع است. به صورتی کلی اجازه عکس‌برداری از فضای داخلی مسجد برای بازدیدکنندگان وجود ندارد و بهتر است شما هم به این قانون احترام بگذارید.

جاذبه‌های دیدنی اطراف مسجد جمیرا

زمانی که قصد بازدید از مسجد جمیرا دارید، امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری دیگری که در نزدیکی این بنا قرار دارند، فراهم است. از جمله بناهای دیدنی نزدیک مسجد جمیرا باید به موزه اتحاد، ساحل لامر دبی، پارک آبی لاگونا و سینمای نزدیک مسجد جمیرا اشاره کرد. درعین‌حال در نزدیکی این بنای تاریخی و مذهبی، هتل‌های متعددی نیز ساخته شده است تا بتوانید یکی از آن‌ها را برای اقامت لاکچری خود در دبی انتخاب کنید.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.