تیبو کورتوا: احترام سیمئونه واجب، اما با او مخالفم؛ رازم را لو نمی‌دهم

پارس فوتبال . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۶:۴۹


طرفداری | تیبو کورتوا می‌گوید با اظهار نظر دیگو سیمئونه پس از بازی اتلتیکو مادرید و رئال مادرید مخالف است.

تیم‌های رئال مادرید و دورتموند فردا در دیداری حساس از هفته سوم مرحله «لیگ» لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 به مصاف هم می‌روند. دو تیمی که حدود 5 ماه پیش در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار گرفته‌ بودند، خیلی زود دوباره به هم رسیدند و باید دید این بار چه سرنوشتی در جدال آن‌ها رقم خواهد خورد.

تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید به همراه کارلو آنچلوتی در نشست خبری پیش از بازی با دورتموند شرکت کرد و پاسخ کوتاهی به اظهارات دیگو سیمئونه پس از پایان دربی مادرید داد. سیمئونه پیش‌تر کورتوا را به تحریک هواداران اتلتیکو متهم کرده بود. اما کورتوا این اتهامات را رد کرده و گفته است که برداشت متفاوتی از مفهوم تحریک دارد. سنگربان بلژیکی در این باره گفت:

احترام دیگو سیمئونه واجب است، اما با آن موافق نیستم. فکر می‌کنم من و او درک متفاوتی از «تحریک» داریم. سازمان‌های مسئول تصمیم‌گیری کرده‌اند و من نمی‌خواهم در این باره بحث کنم.  آیا خط دفاعی رئال مادرید نیاز به تقویت دارد؟

من به تیم و هم‌تیمی‌هایم اعتماد دارم. باشگاه تصمیم می‌گیرد که آیا به تقویت نیاز داریم یا نه، ما به عنوان بازیکن دخالتی نمی‌کنیم. موضوعات دیگر به عهده کسانی است که تصمیم‌گیرنده هستند. آیا خشونت هواداران در فوتبال چیزی طبیعی است؟ 

من معتقدم خشونت جایگاهی در ورزش ندارد. حتی در بلژیک هم که شرایط مشابهی را تجربه کرده‌ام، هواداران باید از تیمشان حمایت کنند. این همان چیزی است که به دربی‌ها هیجان می‌دهد و جو ورزشگاه را جذاب می‌کند. این حس هیجان خاصی به من می‌دهد. اما همه این‌ها باید با احترام به بازیکنان همراه باشد و نباید خشونت رخ دهد. کمی تعامل بین هواداران و بازیکنان طبیعی است، مثل سرود خواندن. یا اینکه  اگر ما گل بزنیم و من خوشحالی کنم، ممکن است واکنش هواداران را برانگیزد که طبیعی است. با این حال، خشونت قابل قبول نیست.  کورتوا چطور این همه تک به تک می‌گیرد؟

من نمی‌خواهم رازم را لو بدهم. تکنیک من این است که سعی می‌کنم حرکات مهاجم را پیش‌بینی کنم، زمان‌بندی را تخمین بزنم و اگر او فرصت کافی برای فکر کردن داشته باشد، او را دچار تردید کنم. در شرایط دیگر، با توجه به 2 متر قدی که دارم، سعی می‌کنم خودم را بزرگ نشان دهم تا مهاجم مجبور شود سریع‌تر تصمیم بگیرد (دست‌پاچه می‌شود). تک به تکی که تیبو کورتوا در بازی رئال مادرید و سلتاویگو گرفت

    سیمئونه درباره کورتوا چه گفته بود؟  

وقتی کورتوا برای ما بازی می‌کرد، هواداران رئال مادرید به او فندک پرتاب کردند. جشن گرفتن گل خوب است، اما تحقیر هواداران، مسخره کردنشان یا انجام حرکات زشت کار درستی نیست. کار هوادارانی که وسیله پرت می‌کنند اشتباه است، اما شروع این ماجرا که توسط کورتوا رقم خورد هم درست نبود. ما به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای باید بیشتر مراقب رفتارمان باشیم. 

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.