ادم پوست بعد از لیزر مو های زائد

ساتین . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۸:۱۱


آیا بعد از لیزر موهای زائد خود ادم (برامدگی) ایجاد شده؟ نترسید!

فهرست مطالب

  • آیا بعد از لیزر موهای زائد خود ادم (برامدگی) ایجاد شده؟ نترسید!
  • ادم فولیکولی دقیقا چیست؟
  • چطور از ادم پری فولیکولار جلوگیری شود؟
  • پزشکان واجد شرایط
  • ادم پری فولیکولار بعد از لیزر چقدر طول می کشد؟
  • اجازه ندهید ادم فولیکولی شما را از لیزر مو های زائد منصرف کند!

کلینیک لیزر مو های زائد پارسی اینجاست تا دقیقاً توضیح دهد که چه اتفاقی در پوست شما می افتد.

لیزر موهای زائد یک روش بی نظیر برای کاهش طولانی مدت موهای زائد است. اکثر مردم می دانند که پوست آنها ممکن است بلافاصله پس از آن کمی حساس شود، اما ادم اطراف فولیکولار یکی از عوارض جانبی کمتر شناخته شده آن است. گاهی اوقات به عنوان “ادم فولیکولی” نیز نامیده می شود، که منجر به تورم فولیکول های مو می شود و تجربه آن برای اولین بار می تواند ناراحت کننده باشد.

خبر خوب؟ این اتفاق کاملا طبیعی و جای نگرانی نیست.

در این پست، ادم اطراف فولیکول را توضیح می‌دهیم که چیست، چرا اتفاق می‌افتد، علائم آن، و چگونه می‌توانید با آن مقابله کنید.

ادم فولیکولی دقیقا چیست؟

ادم فولیکولی به سادگی به تورم اطراف فولیکول مو پس از لیزر موهای زائد اشاره دارد.

این ناشی از التهاب ناشی از حرارت لیزر است که به فولیکول آسیب می رساند. بدن شما این را به عنوان ضربه درک می کند و سلول های ایمنی را به سمت محل حرکت می کند و باعث التهاب و تورم موقت در اطراف فولیکول می شود. این به صورت برجستگی های کوچکی در اطراف فولیکول های موی درمان شده ظاهر می شود که ممکن است برای چند روز قرمز، خارش یا حساس باشد.

مطمئن باشید ادم فولیکولی بسیار شایع است و تا ۲۰ درصد بیماران تا حدی آن را تجربه می کنند. این یک واکنش خفیف و مورد انتظار به جای یک عارضه جدی در نظر گرفته می شود.

تورم موقتی است و معمولاً در عرض ۳-۵ روز فروکش می کند زیرا التهاب به تدریج خود به خود برطرف می شود. مهمتر از همه، تأثیر منفی بر نتایج حذف موهای شما ندارد.

چطور از ادم پری فولیکولار جلوگیری شود؟

پزشکان واجد شرایط

انتخاب پزشک متخصص پوست و مو معتبر و واجد شرایط که در انجام روش های لیزر موهای زائد مانند اعضای تیم ما در کلینیک پارسی با تجربه باشد، بسیار مهم است. این تضمین می کند که درمان شما به طور ایمن و موثر انجام می شود و خطر عوارض را به حداقل می رساند.

ارزیابی پوست

قبل از انجام لیزر موهای زائد، پرستار یا تکنسین شما باید یک ارزیابی کامل از نوع و وضعیت پوست شما انجام دهد. این ارزیابی به تعیین تنظیمات مناسب لیزر کمک می کند و احتمال واکنش هایی مانند ادم فولیکولی را کاهش می دهد.

پچ تست

در صورت لزوم، پزشک شما یک تست پچ برای ارزیابی واکنش پوست شما به لیزر انجام می دهد. این آزمایش به شناسایی هرگونه حساسیت یا واکنش نامطلوب بالقوه کمک می کند و در صورت لزوم امکان تنظیم برنامه درمانی را فراهم می کند.

دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید

پیروی از دستورالعمل های مراقبت پس از درمان ارائه شده توسط پزشک برای اطمینان از بهبودی آسان و سریع ضروری است. پس از لیزر موهای زائد، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ورزش شدید و قرار گرفتن در معرض گرما مانند جکوزی یا سونا ضروری است.

با کلینیک در تماس باشید

اگر سؤالی دارید یا علائم غیر معمول یا طولانی مدت را تجربه می کنید، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند راهنمایی های مناسب ارائه دهند و به مشکلات احتمالی رسیدگی کنند. اگر درمان لیزر مو های زائد خود را در کلینیک لیزر مو های زائد پارسی انجام داده اید، دریغ نکنید با ما در مورد سوالات یا نگرانی ها تماس بگیرید!

ادم پری فولیکولار بعد از لیزر چقدر طول می کشد؟

ادم پری فولیکولار بسیار کوتاه مدت است. در بیشتر موارد، ظرف چند ساعت پس از ظاهر شدن محو می شود. گاهی اوقات، ممکن است چند روز طول بکشد تا پاک شود. پیروی از برخی از توصیه های درمانی ما در زیر ممکن است به شما کمک کند تا کمی سریعتر از شر برآمدگی خلاص شوید.

اگر بعد از لیزر موهای زائد دچار ادم فولیکولی می‌شوید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در رفع مشکلات کمک می‌کند.

از کمپرس سرد استفاده کنید

از کمپرس سرد یا کیسه یخ که در یک پارچه تمیز پیچیده شده استفاده کنید و آن را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این به کاهش تورم و تسکین پوست کمک می کند. مطمئن شوید که یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید تا دچار سرمازدگی نشوید.

کرم ها و لوسیون های تسکین دهنده

یک مرطوب کننده بدون عطر و ضد حساسیت استفاده کنید. اگر در مورد محصولی مطمئن نیستید، می توانید از پزشک یا اپراتور لیزر خود بپرسید. این محصولات می توانند به آرامش پوست و کاهش برامدگی کمک کنند.

به دنبال موادی مانند آلوئه ورا، سنتلا آسیاتیکا، جو دوسر یا بابونه باشید که به دلیل اثرات تسکین دهنده خود شناخته شده اند. اگر پوست شما به ویژه تحریک شده است، می توانید از کرم هیدروکورتیزون موضعی استفاده کنید.

از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنید

گرما می تواند تورم را تشدید کند و روند بهبودی را طولانی کند. در چند روز اول پس از درمان، از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض گرمای بیش از حد، مانند دوش آب گرم، سونا، یا اتاق بخار خودداری کنید. همچنین باید از ورزش شدید اجتناب شود.

از نور خورشید دوری کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث تحریک و آسیب اضافی به پوست شود که می تواند روند بهبود را به تاخیر بیندازد. ناحیه تحت درمان را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید و از برنزه کردن استفاده نکنید. برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF بالا استفاده کنید.

لباس های گشاد بپوشید

لباس‌های تنگ می‌توانند تورم را تشدید کنند، بنابراین برای جلوگیری از اصطکاک و تحریک در ناحیه تحت درمان، لباس‌های گشاد را انتخاب کنید.

برآمدگی ها: چیز مهمی نیست

تجربه ادم پری فولیکولار مهم نیست. با مراقبت ملایم از پوست خود و گوش دادن به دستورالعمل های پزشک لیزر، ادم اطراف فولیکول باید به سرعت از بین برود و به زودی پوستی صاف و صاف داشته باشید.

اجازه ندهید ادم فولیکولی شما را از لیزر مو های زائد منصرف کند!

به طور خلاصه، ادم فولیکولی یک واکنش خفیف شایع است که در تعداد کمی از بیماران لیزر موهای زائد دیده می شود. با تکنیک های درمانی مناسب و مراقبت های پس از آن، تورم قابل مشاهده در اطراف فولیکول ها را می توان به حداقل رساند یا به طور کلی از آن جلوگیری کرد. اگر اتفاق بیفتد، در عرض یک هفته بدون ضرر برطرف می شود.

مزایای پوست صاف و بدون اصلاح و اپیلاسیون بسیار بیشتر از این مزاحمت موقت است. بنابراین اجازه ندهید ایده ادم فولیکولی شما را از تجربه لذت دگرگون کننده لیزر موهای زائد باز دارد.

در کلینیک لیزر مو های زائد پارسی در اصفهان، ایمنی، راحتی و رضایت شما اولویت اصلی ما است. متخصصان مجرب لیزر ما برنامه درمانی شما را با توجه به حساسیت پوست شما سفارشی می کنند و به طور فعال اقداماتی را برای به حداقل رساندن التهاب انجام می دهند. ما دستورالعمل های دقیق مراقبت های بعدی را ارائه خواهیم داد تا بتوانید مانند یک حرفه ای از پوست خود مراقبت کنید.

ما شما را تشویق می کنیم که هر گونه نگرانی را با ما در میان بگذارید.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.