ممنوعیت به‌کارگیری بدون ضابطه در شهرداری‌ها

تسنیم . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۷:۳۵


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه استخدام و به کارگیری بدون ضابطه در شهرداری‌ها ممنوع بوده و حوزه معاونت عمرانی ملزم به رصد این مهم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، یدالله رحمانی عصر امروز در همایش شهرداران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مطالبات مردم و انتظارات ما از شهرداران کار و عملکرد، قانونگرایی و تحول آفرینی در مدیریت شهری بوده و البته همه مشکلات شهرداران قابل درک بوده و می‌دانم پیگیر رفع مشکلات هستید با اینکه به سختی‌ منابع تأمین می شود، اما نباید به راحتی هزینه ها از دست برود.

وی عنوان کرد: شهرداران باید برای 56 درصد جمعیت استان مبلمان خوب، فضای زیبا و معابر خوب فراهم و ترافیک را کنترل کنند و  ما در کنار شهرداری‌ها هستیم اما اصل زحمت بر دوش خود شماست که به پیگیری، تدبیر و عملکردها بازمی‌گردد.

رحمانی راهکار برای توانمندسازی و افزایش درآمد شهرداران را مهم عنوان کرد و افزود: برخی مدیران ما مدیران هزینه هستند، راحت استخدام می‌کنند اما راحت درآمدزایی نمی‌کنند و دیگر نباید این اتفاق بیفتد که هر شهرداری که منصوب می‌شود چند نفر را با خود استخدام کند.

وی خواستار کنترل به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها توسط حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی شد و ادامه داد: لیست نیروهای هر شهرداری در استان احصاء و به ما اعلام شود تا یک بانک اطلاعاتی درست برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سخت‌ترین بخش مدیریت، مدیریت منابع انسانی فنی و تخصصی بوده و مشکلات و مسائل شهرداران احصا و هر جایی نیاز به مکاتبه باشد قطعا پیگیری می‌کنیم و معتقدم با مدیریت بهتر و تلاش می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

رحمانی با بیان اینکه در تشکیلات دفتر شهری اگر به عنوان مدیریت مجموعه نیاز به اصلاح چارت باشد بررسی و به وزارت کشور منعکس می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌سویی و هم افزایی بیشتر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی ضروری بوده و در دولت وفاق ملی باید شاهد وفاق و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و در تمام مناطق استان باشیم که در شهرداری‌ها و میان اعضای شورای شهر نیز این وفاق دیده شود.

وی بیان کرد: شهرداری‌های تازه تاسیس که نیاز به تأمین منابع داشته باشند را پیگیری می‌کنیم، ضمن اینکه بخشی از سیستم توزیع اعتبارات برای حل مشکلات شهرداری‌ها اختصاص داده خواهد شد و از حضور شهرداران در جلسات شورای اداری استقبال می‌کنیم که مسائل آنها در جلسه شورای اداری بیان تا برای رفع آنها راهکار ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکلات شهرداری‌های استان احصاء و با مشخص شدن معاون عمرانی وزیر کشور مطرح و پیگیری خواهد شد.

رحمانی یادآور شد: ضروری است نشست ‌های شهرداران نتیجه‌بخش باشد و حتماً قبل از تشکیل همایش، موضوعات در کمیته کارشناسان بررسی و به صورت منطقه‌ای طرح و راهکار ارائه و از مدیران مربوطه دعوت شود.

وی در خصوص دغدغه شهردار مادوان اظهار کرد: زمین چمن روستای مزدک و سالن ورزشی گنجه ای به زودی به بهره برداری می‌رسد و دغدغه نبود امکانات ورزشی در این شهر به حداقل می‌رسد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.