آماده‌باش مددسراهای سیار و خودروهای حامی شهر همزمان با برودت هوا

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۸:۴۴


مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از آماده‌باش مددسراهای سیار و خودروهای حامی شهر همزمان با برودت هوای پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش‌بینی اداره هواشناسی، دمای هوای تهران تا چهارشنبه این هفته ۱۱ درجه کاهش پیدا خواهد کرد و آسمان پایتخت بارانی خواهد شد.

با توجه به این وضعیت، سید محمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، گفت: مدد سراهای سیار فصلی در ۵ نقطه مهم تهران از جمله میدان آزادی، مرقد امام خمینی (ره)، میدان راه آهن، میدان شوش و میدان امام حسین (ع) مستقر خواهند شد تا سرپناهی موقت برای افراد بی خانمان، در راه مانده، کارگران فصلی و… باشند.

همچنین بیش از ۵۰ خودرو فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر به صورت سه شیفت در سطح شهر تهران در حال رصد و گشت زنی معابر و خیابان‌ها خواهند بود تا در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی سرپناه نسبت به انتقال این عزیزان به مدد سراهای مناطق ۲۲ گانه اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، شهروندان خوب تهرانی می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب این موضوع را به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران و همچنین شماره تلفن‌های ۵۵۵۲۲۳۲۲ و ۵۵۰۱۲۳۴۶ سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اطلاع دهند تا خودروهای حامی شهر بلافاصله به محل اعزام شده و اقدامات لازم برای ساماندهی این آسیب دیدگان اجتماعی را صورت دهند.

نقیب با اشاره به اینکه شهرداری تهران تمهیدات لازم را برای فصول سرما (پاییز و زمستان ۱۴۰۳) پیرامون ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت تدارک دیده گفت: شهر لحظه به لحظه رصد می‌شود و با توجه به اینکه تمامی مدد سراهای مناطق ۲۲ گانه تجهیز و توسعه پیدا کرده‌اند شرایط برای خدمات رسانی به شهروندان آسیب دیده مساعد خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۲۰۰ ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در مدد سراها وجود دارد که در شرایط اضطرار این رقم به ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ نفر خواهد رسید.

نقیب در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری کنونی ظرفیت مدد سراهای شهر تهران افزایش صد درصدی داشته است و در این مدد سراها خدمات بهداشتی، درمانی، مددکاری، روانشناسی و مشاوره به مددجویان ارائه می‌شود. لباس مناسب همراه با غذای گرم و امکان استحمام مناسب نیز در مدد سراها فراهم است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.