دستگیری ۷ اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران/ ادعای انتقال اطلاعات حساس، تصاویر پایگاه‌های نظامی و تاسیسات امنیتی هدف قرار گرفته به تهران

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۹:۴۸


دادستانی کل اسرائیل مدعی شد: ۷ اسرائیلی با اصالت آذربایجانی به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شدند. بنابر اعلام پلیس نیز، این ۷ نفر را از «حیفا» و «نووه هگیلیل» به ظن جاسوسی برای ایران بازداشت شدند.

رویداد24| دادستان حیفا اعلام کرد 7 اسرائیلی از جمله یک سرباز فراری و 2 خردسال در جریان درگیری های جاری اسرائیل به عنوان مامور ایرانی کار می کردند.

مظنونان، ساکنان حیفا و شمال، متهم به عکاسی و جمع آوری اطلاعات از سایت های نظامی کلیدی مانند پایگاه های هوایی نواتیم و رامات دیوید، اردوگاه کاریا و باتری های گنبد آهنین هستند.

هفت مظنون اهل آذربایجان بودند. دو سال 600 ماموریت برای ایرانی ها انجام دادند. از جمله از پایگاه های نیروی هوایی و پایگاه نظامی جولانی عکس گرفتند.

مقامات اسرائیلی فاش کردند که مظنونان دستورالعمل ها و نقشه های سایت های استراتژیک را از عوامل ایرانی دریافت کرده اند و پرداخت ها با استفاده از ارز دیجیتال انجام شده است.دفتر دادستانی قصد دارد روز جمعه کیفرخواستی تنظیم کند و خواستار بازداشت تا زمان رسیدگی شود.

این پرونده به عنوان یکی از جدی ترین نقض های امنیتی اسرائیل در سال های اخیر توصیف می شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه