ناپدید شدن جوان مخترع، معمای جدید کارآگاهان جنایی تهران

همشهری . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۲۰:۴۸


«من برادرم را نکشته ام، ‌او یک فیلتر سیگار اختراع کرده بود و یک شرکت آمریکایی برای او دعوت نامه فرستاد و او بدون اطلاع خانواده، راهی آمریکا شد.» این ادعای عجیب مردی جوان است که در پرونده ناپدید شدن مرموزانه برادرش، مطرح کرده است.

همشهری آنلاین - حوادث: ‌چند روز قبل مردی جوان به دادسرای جنایی تهران رفت و از ناپدید شدن ناگهانی برادرش خبر داد. او گفت: برادرم بهنام به طرز مشکوکی ناپدید شده و من احتمال می دهم برادر دیگرم به نام بهروز که با وی اختلاف داشته، جانش را گرفته است.

وی ادامه داد: چند سال قبل مادرم فوت شد و برادرانم بهنام و بهروز بر سر فروش خانه ارثیه ای مادرم دچار اختلافات شدیدی شده بودند. آنها مدام بر سر این مسئله با یکدیگر مشاجره می کردند و من همیشه با میانجی گری، به دعوای آنها خاتمه می دادم. اما اتفاق عجیبی که رقم خورده، برادرم بهنام از چند روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده است. او آخرین بار برای انجام کارهایش از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. ازوقتی بهنام ناپدید شده به همه جا سر زدم از بیمارستان ها گرفته تا پزشکی قانونی اما هیچ ردی از برادرم به دست نیاوردم. به همین دلیل احتمال می دهم که بهروز به خاطر اختلافاتی که با برادرم داشته، ‌وی را به قتل رسانده است. چون او از وقتی بهنام ناپدید شده، بسیار خونسردانه رفتار می کند و اصلا نگران سرنوشت او نیست.

ادعای عجیب

با این شکایت، ماموران بهروز برادر جوان ناپدید شده را به دادسرا احضار کردند. او اما ادعای عجیبی مطرح کرد و گفت: درست است که با برادرم اختلاف داشتم اما هرچه بود، برادرم بود و اختلاف ما آنقدر شدید نبود که بخواهم بلایی بر سر او بیاورم. وی ادامه داد: برادرم مخترع بود و اختراعات زیادی داشت تا اینکه چند وقت قبل به من گفت فیلتر سیگاری را اختراع کرده که بوی سیگار را کامل می گیرد و به بیرون نفوذ نمی کند. حتی باعث بو گرفتن دهان و لباس های افراد سیگاری نمی شود. او برای یک شرکت معتبر در آمریکا و فردی که در آنجا کار می کرد، ‌ طرح اختراعش را فرستاد و مدتی بعد، ‌آن شخص از طرف شرکت برای برادرم دعوت نامه فرستاد و او برای ثبت اختراعش راهی آمریکا شد. او گفت ماجرای سفرش را مانند راز در سینه ام نگه دارم چون اگر خانواده ام متوجه می شدند به او اجازه سفر نمی دادند. من هم به این دلیل سکوت کردم و در این مدت به کسی حرفی نزدم!

تحقیقات به دستور بازپرس جنایی درباره سرنوشت مرد گمشده، ‌ادامه دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه