تامین 38.8 میلیارد دلار ارز واردات

دنیای اقتصاد . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۰:۲۳


دنیای اقتصاد : بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۳۰مهر ماه امسال، ۳۸میلیارد و ۸۵۲میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۸میلیارد و ۴۷۸میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۲۰میلیارد و ۹۳۶میلیون دلار، برای خدمات ۸۸۴میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۸میلیارد و ۵۵۴میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۶میلیارد و ۶۵۸میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک‌میلیارد و ۸۲۰میلیون دلار ارز تامین کرده است. بانک مرکزی در مجموع ۸میلیارد و ۴۷۸میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸۵۰۰تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر تامین کرده است. در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۲۰میلیارد و ۹۳۶میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۸میلیارد و ۵۵۴میلیون دلار و در مجموع ۲۹میلیارد دلار و ۴۹۰میلیون دلار تامین ارز صنایع صورت گرفته است.

تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل‌ونقل و خودرو» معادل ۲میلیارد و ۸۴۰میلیون دلار، «صنایع معدنی» ۲میلیارد و ۱۳۱میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۲میلیارد و ۹۶میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲میلیارد و ۶۷۲میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» ۲میلیارد و ۲۳۲میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل یک‌میلیارد و ۵۱میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک‌میلیارد و ۸۹۳میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۶۴۰میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۵۸۵میلیون دلار، ۲۹۳میلیون دلار، ۷۳۳میلیون دلار، ۴۸میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۳۰مهر ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.