گوترش کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در بیت لاهیا را محکوم کرد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۰:۳۵


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، کشتار اسرائیل در منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه را که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی شد، محکوم کرد.

ارتش رژیم صهیونسیتی روز شنبه تجمعی از منازل در منطقه پروژه بیت لاهیا را هدف قرار داد که در نتیجه قتل عام 87 کشته و مفقود در زیر آوار و بیش از 40 زخمی از جمله موارد وخیم برجای گذاشت.
فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که گوترش قاطعانه افزایش تلفات در سراسر نوار غزه را محکوم می کند.
حق خاطرنشان کرد: در نتیجه حمله اسرائیل به بیت لاهیا ده ها نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

وی تأکید کرد که دبیرکل به شدت نگران وخامت اوضاع و آوارگی گسترده در شمال غزه است.

گوترش تأکید کرد که غیرنظامیان باید همیشه محافظت شوند و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و تیم‌های جستجو و نجات فراهم شود.

به گفته سخنگوی سازمان ملل گوترش بر لزوم هدف قرار ندادن بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در بخشی که از بحران شدید بهداشتی رنج می برد، تأکید کرد.

شاهدان عینی خبر داده‌اند که ارتش رژیم صهیونسیتی در هفدهمین روز از عملیات نظامی خود در شمال نوار غزه، با محاصره گسترده حملات هوایی و توپخانه ای خود را تشدید و منازل مسکونی را منفجر می کند و همچنین از ورود دارو نیز  جلوگیری کرده است.

ارتش رژیم صهیونسیتی در پنجم اکتبر، قبل از اعلام آغاز تهاجم به این مناطق، روز بعد به بهانه «جلوگیری از قدرت گرفتن حماس»، عملیات بمباران بی‌سابقه‌ای را در اردوگاه، و شهرک جبالیا و مناطق وسیعی در شمال نوار غزه آغاز کرد.  با این حال بسیاری از  فلسطینی ها هدف رژیم صهیونیستی را اشغال این منطقه و اخراج ساکنان آن می دانند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه