توصیه روزنامه جمهوری اسلامی به دستگاه دیپلماسی: با موضوع جزایر سه‌گانه فصلی برخورد نکنید

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۶:۲۲


روزنامه جمهوری اسلامی اتمام ادعا‌های تکراری درباره جزایر سه‌گانه را در گرو کار مداوم در این زمینه می‌داند و تاکید می‌کند که دستگاه دیپلماسی نباید برخورد فصلی با موضوع داشته باشد.

رویداد۲۴| روزنامه‌جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز با اشاره به طرح دوباره بحث مالکیت جزایر سه‌گانه که با ادعا‌های تکراری امارات و بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خیلی فارس تبدیل به بحث روز شد؛ نوشته: «نقشه اینست که با کمک ۵ قدرت صاحب «وتو» این ادعای موهوم را به پیش ببرند و آن را از حالت فعلی که هیچ پشتوانه حقوقی ندارد به یک موضوع بین‌المللی تبدیل و با مطرح ساختن آن در دیوان بین‌المللی، برای خود یک دستاویز حقوقی درست کنند، اقدامی که جمهوری اسلامی ایران همواره با آن مخالفت کرده است. علت این مخالفت نیز کاملاً موجه و قانونی است، زیرا طبق اسناد و مدارک متقن این جزایر متعلق به ایران هستند و هیچ تردیدی در مالکیت ایران بر آن‌ها وجود ندارد.»
این روزنامه در ادامه تاکید کرده که دستگاه دیپلماسی باید برخورد جدی‌تری با مساله داشته باشد و نوشته: «آنچه باید دستگاه دیپلماسی کشورمان مورد توجه و عمل قرار دهد اینست که با موضوع خلیج فارس و جزایر سه‌گانه ایرانی آن، به صورت فصلی برخورد نکند. این درست نیست که هر وقت شیوخ جنوب خلیج فارس ادعای پوچشان را تکرار می‌کنند ما هم برای دو سه روزی مشغول این موضوع شویم و آن را رها کنیم تا نوبت بعد. ما مصوبات خوبی برای تثبیت امور در جزایر داریم که باید با سرعت و قاطعیت به آن‌ها عمل نمائیم کمااینکه اسناد و مدارک روشن و متقنی درباره تمام موضوعات مربوط به خلیج فارس و جزایر سه‌گانه در اختیار داریم که باید بدون وقفه برای رسمیت یافتن حقوقمان در این زمینه‌ها تلاش کنیم. با این اقدامات، می‌توانیم راه را بر روی مدعیان بی‌ریشه ببندیم و برای همیشه به این غائله پایان بدهیم.»

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه