معصومه کرباسی هم شهید شد/ صدای مدعیان حقوق زنان درنیامد

جهان نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۷:۳۸


داغ کنيد+۰
کد مطلب : 901884
خانم معصومه کرباسی زن بی‌گناه ایرانی مقیم بیروت در حمله اسرائیل شهید شد. احیاناً باران کوثری، ترانه علیدوستی، پرستو صالحی و حامیان حقوق بشر و مبارزه‌کنندگان با ظلم علیه زنان نمی‌خوان یه کوچولو اسرائیل رو بابت این جنایت محکوم کنند؟
به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه جوان، ترور شهیده معصومه کرباسی و همسر مجاهد و دلاورش شهید رضا عباس عواضه که از نخبگان حزب‌الله لبنان بوده است با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران شهادت این زن ایرانی را تبریک و تسلیت گفتند و آن را نشانی دیگر از خباثت و جنایت رژیم‌صهیونیستی دانستند و همچنین سلبریتی‌ها و برخی مدعیان حقوق زنان را که در برابر این جنایت سکوت کرده‌اند، نقد کردند.

در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
علیرضا تقوی‌نیا:

خانم معصومه کرباسی زن بی‌گناه ایرانی مقیم بیروت در حمله اسرائیل شهید شد. احیاناً باران کوثری، ترانه علیدوستی، پرستو صالحی و حامیان حقوق بشر و مبارزه‌کنندگان با ظلم علیه زنان نمی‌خوان یه کوچولو اسرائیل رو بابت این جنایت محکوم کنند؟

 مالک شریعتی:
یک بانوی ایرانی و مادر پنج فرزند با ترور مستقیم و عامدانه رژیم‌صهیونی همراه همسرش به شهادت رسید. کجایند ملی‌گرا‌ها و ایرانی‌پرست‌ها؟ کجایند حامیان حقوق بشر؟ کجایند مدافعان حقوق زن؟ کجایند حامیان مادران؟ کجایند مدافعان غیرنظامیان؟ کجایند انجمن‌های ضدخشونت و ترور؟ #معصومه_کرباسی

 محمد شجاعی:
هر چند شهادت دختر عزیز، شجاع و با معرفتم شهیده معصومه کرباسی و همسر مجاهد و دلاورش فرمانده شهیدرضا عباس‌عواضه قلب من و سایر همرزمانش را آزرده و غمگین کرد، ولی حماسه شهادت‌شان و عروج تا مقام «عند ربهم» افتخاری ابدی ایجاد کرد تا راه و چراغ جهاد و شهادت همیشه پر فروغ و پابرجا باشد. 

 طناز ارجمند:
یک زن ایرانی به نام معصومه کرباسی در کنار همسرش در لبنان ترور شده متأسفانه اسمش مهسا امینی نیست، وگرنه الان کلی ناله می‌شنیدیم که‌ای وای خلخال از پای زن یهودی ربودند، مسلمانان به پاخیزید!

 حسین مروتی:
‏از جناب آقای جمهوری اسلامی می‌خواهیم که انتقام بانوی شهید، خانم معصومه کرباسی را از صهیونیست‌های خبیث بگیرد. در اسرع وقت کوبنده و بازدارنده. 

 صبا اسماعیلی:
‏ «طُوبی لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ» عاقبت بخیری، یعنی شهادت به دست نحس‌ترین دشمن جبهه حق و نماینده شیطان، در سرزمینی که سید مقاومت شهید شد. شادی روح شهیده معصومه کرباسی صلوات.

 راضیه رخشانی‌پور:
همسفر زندگیت رو که درست انتخاب کنی تا آخر پا به پات میاد. حتی تا شهادت. رحمت و رضوان خدا بر این دو عزیز شهید معصومه کرباسی و رضا عباس عواضه. 

 کوروش علیانی:
معصومه کرباسی یک زن ایرانی بود. شیوه‌ای که او را به قتل رساندند، اسمش ترور است. این‌ها را باید گفت؟ نکند صبح به صبح باید گفت صبح شده و شب به شب باید گفت شب شده و ماست را باید تأکید کرد که سفید است؟

 محمدجواد محمدزاده:
غربگرایانی که بابت یک اتفاق در اروپا یا امریکا احساس شرم می‌کنند و فوراً از ارباب غربی معذرت‌خواهی می‌کنند تا بلکه ارباب آن‌ها را به بردگی قبول کند آیا هنوز خبردار نشدند که یک بانوی ایرانی به نام خانم معصومه کرباسی از سوی رژیم اسرائیل برترین دموکراسی خاورمیانه به شهادت رسیده است؟

 کاربری با نام «محمدرضا»:
شهید عزیز ترور امروز در جونیه لبنان دوست و برادر قدیمی من، آقای دکتر رضا عواضه بود که به همراه همسرشون خانم معصومه کرباسی در حمله پهپادی تروریست‌های صهیونیست به شهادت رسیدن. رضای عزیز زمینی نبود و شهادت حقش بود. همسر مکرمه‌اش هم شاید اولین شهیده ایرانی علی طریق‌القدس شدن. 

 نرگس قدیریان:
‏دوست عزیز و مهربانم خانم معصومه کرباسی به دست رژیم خونخوار صهیونیستی ترور شد. چه بسیار شب‌های جمعه در مراسم دعای کمیل در کنار هم با زمزمه دعا و مداحی برای اهل بیت اشک ریختیم. او پنج فرزند داشت و همیشه با دختر دو ساله‌اش به مراسم دعا می‌آمد. شهد شیرین شهادت گوارای جان پاک و با ایمانش. #لبنان

 سید. م. هاشمی:
‏به شهادت رساندن عامدانه معصومه کرباسی از سوی اسرائیل چیز عجیبی نیست، این رژیم از ۲ هزار و ۵۰۰ سال قبل تاکنون به کشتن ایرانی‌ها پرداخته، به آن افتخار کرده و برایش جشن پوریم می‌گیرد، اما حمایت مدعیان حامی مردم ایران از این رژیم تعجب‌آور و تناقضی عجیب است. #ضد_ایرانی

 میلاد حیدری:
ایران که انتقام شهادت شهروندان خود را گرفته و باز هم می‌گیرد، اما روسیاهی شهادت شهیده کرباسی بماند برای آنان که به دروغ مدعی حمایت از زن ایرانی بوده و شعار زن زندگی آزادی سر می‌دادند...! #ضد_ایرانی

 کاربری با نام» وحید»:
معصومه کرباسی، این بانوی شهیده ایرانی مادر پنج فرزند، نه نظامی بود و نه فعالیت نظامی داشت، بلکه حافظ کل قرآن و یک نخبه بود. ترور عامدانه رژیم‌اسرائیل یعنی دشمنی دیرینه با ایران و ایرانی. #ضد_ایرانی
https://jahannews.com/vdch6znwk23nv6d.tft2.html
jahannews.com/vdch6znwk23nv6d.tft2.html
# تگ ها
معصومه کرباسیشهید
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه