«وعده صادق ۲» عامل افزایش حمایت اردنی‌ها از مقاومت

راهبرد معاصر . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۸:۵۵


روحیه از دست رفته بیشتر مردم اردن به دنبال قدرت نمایی ایران در منطقه و عملیات موشکی «وعده صادق ۲» علیه رژیم صهیونیستی تقویت شد.

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ اردنی ها هفته گذشته با در دست داشتن پوسترهایی از شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب الله در امان، پایتخت اردن شعار «لبیک یا نصرالله» سر دادند و تصاهرات ضد صهیونیستی برپا کردند.
 
از زمان قدرت نمایی ایران در منطقه و عملیات موشکی «وعده صادق 2» علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات و ابراز نفرت مردم سراسر جهان علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی افزایش یافته است. شهروندان اردنی نیز در زمره ملت هایی به شمار می روند که برخلاف نظام مستبد کشورشان، به شرارت ها و دروغ های رژیم صهیونیستی پی برده و علیه اقدامات صهیونیست ها اعتراضات گسترده برپا کرده اند.
 

بیش از نیمی از مردم اردن حامی فلسطین و حماس هستند و در راهپیمایی اخیر با شعارهایی نظیر «ما سرباز راه تو هستیم، ای السنوار» مهر تأیید بر حمایت از نیروهای مقاومت زدند


اعتراضات مردم اردن و همسویی آن ها با نیروهای مقاومت علیه رژیم کودک کش صهیونیستی فشارها را بر عبدالله دوم، پادشاه اردن افزایش داده است. مردم مطالبه گر اردن بابت همسویی دولتشان با آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار خشمگین هستند و متوجه شده اند همکاری با این جنایتکاران نه تنها آنان را بد نام کرده، بلکه نرخ بیکاری این کشور را به 21 درصد افزایش داده و مشکلات اقتصادی بی شماری به وجود آورده است؛ لذا مطمئن هستند از هم پیمانی با غرب سودی نخواهند برد.
 


گزارش هایی نشان می دهد بیش از نیمی از مردم اردن حامی فلسطین و حماس هستند و در راهپیمایی اخیر با شعارهایی نظیر «ما سرباز راه تو هستیم، ای السنوار» مهر تأیید بر حمایت از نیروهای مقاومت زدند. شهادت قهرمانانه السنوار نیز در این دستاورد اهمیت شایان توجهی داشته است، زیرا از شهادت فرمانده دلیر حماس هزاران رزمنده علیه رژیم اشغالگر صهیونیست به پا خواهند خواست.
 
با توجه به اعتراضات گسترده مردم اردن، دولت این کشور به دنبال متعادل کردن سیاست خارجی و رفع برخی چالش های داخلی است. آمریکا نیز از دولت اردن انتظار دارد نقش خود را در شبکه پدافند هوایی و درگیری های منطقه در حمایت از رژیم صهیونیستی انجام دهد، اما با حملات موشکی بی سابقه ایران به رژیم صهیونیستی و حمایت مردم اردن از مقاومت، پادشاه اردن در شرایط بسیار سختی به سر می برد، شرایطی که با یک تصمیم اشتباه می تواند جایگاه و مرزهایش را به خطر بیندازد.
 
مردم اردن پس از عملیات «طوفان الاقصی» نسبت به حماس حمایت بیشتری از خود نشان دادند و روزهای بعد با حملات موشکی حزب الله در کنار حماس نیز نسبت به حزب الله همبستگی بیشتری پیدا کردند، این حمایت ها پس از شهادت سیدحسن نصرالله و یحیی السنوار به اوج خود رسیده است تا رژیم صهیونیستی بازهم از اقدامات خود در منطقه ناکام باشد.
 
اکنون در اردن نیروهای مقاومت پس از حملات موشکی ایران و حزب الله و شهادت دبیرکل حزب الله و یحیی السنوار به عنوان قهرمانان آزادی خواه شناخته می شوند.
 
با توجه به روحیه ضد صهیونیستی مردم اردن  و داشتن مرز طولانی با این رژیم، اردن می تواند به نیروی بالقوه برای جلوگیری از جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل شود. رژیم صهیونیستی از این خطر آگاه است و سعی دارد با مقام های اردنی مذاکره کند. با این اوصاف عبدالله دوم در یکی از سخت ترین روزهای خود قرار دارد، لذا باید با تصمیمی عاقلانه شرایط خفت بار قبلی را با توجه به شرایط مردم کشورش پایان دهد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه