یکپارچگی، شفافیت و جامعیت از ویژگی های بودجه ۱۴۰۴ است / ما بر اساس تعهدات با مردم بودجه را نوشتیم

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۸:۴۲


رئیس جمهور با تاکید بر این که یکپارچگی، شفافیت و جامعیت از ویژگی های بودجه ۱۴۰۴ است، گفت: ما بر اساس تعهدات با مردم بودجه را نوشتیم.

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در هنگام ارائه بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ خطاب به نمایندگان گفت: امروز بودجه ۱۴۰۴ را که دسترنج دو ماه کار مستمر دولتمردان است تقدیم مجلس می کنم، این بودجه با توجه به دغدغه شما و بر اساس تعهداتی که با شما و مردم داشتم تدوین شده است.

وی با تاکید بر این که من تعهد کردم در مسیر وفاق حرکت کنم، اظهار داشت: هر گونه اصلاح اقتصادی صرفا با وفاق محقق می‌شود، سعی کردیم تمام گروه‌ها و اقشار را در لایحه ببینیم و اعداد را واقعی بنویسیم. تمام مواردی که در توان بوده و تعهد کردیم را در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: این بودجه نتیجه جلسات متعدد با کارشناسان خبره و مجلس بوده است. دقت در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه در اولویت تدوین بودجه بوده است.

رئیس جمهور با بیان این که بنده بر رعایت تکالیف برنامه هفتم تاکید کردم، اظهار داشت: در گزارش این لایحه نیز یک فصل انعکاس احکام برنامه ترسیم شده است. اصل دوم عدالت محوری است.  معنی حرف من این نیست که بخواهیم یکدفعه تبعیض را رفع کنیم‌ اما تلاش کردیم به این سمت برویم. باتوجه به شرایطی منطقه‌ای در احکام بودجه اطمینان شده تقویت بنیه دفاعی  مورد توجه قرار گیرد. کاهش تورم نیز سرلوحه احکام برنامه بوده است.

پزشکیان تاکید کرد: تمام احکام، ردیف ها و جداول بودجه بر اساس شناسه تخصصی وظایف دولت تدوین شده است.

این خبر در حال تکمیل است

ایرنا

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه