سفر ایرانیان به ترکیه تقریبا غیرممکن شد!

عرشه آنلاین . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۸:۴۶


تصمیم اروپا در تحریم ایرلاین های ایرانی نه تنها صنعت هوانوردی ایران را هدف گرفته است که تاثیر مستقیم بر سفر و گردشگری دارد.

تمامی پروازها به مقاصد اروپایی از هفته گذشته برای ایرانی ها لغو شد و بلافاصله پس از این اعلام به گفته رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، بلیت های پروازهای ایران به ترکیه از ۱۲ میلیون تومان پرواز کرد و به حدود ۳۵ میلیون تومان رسید

شرایط منطقه و تشدید درگیری ها موجب شد تا هواپیماهای کشورهای همسایه نیز پروازهای خود را به مقصد یا از مبداء ایران لغو کنند. در آخرین نمونه هواپیمایی امارات اعلام کرد که پروازهای خود از و به ایران را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است. این وضعیت در نهایت منجر به افزایش سه برابری بلیت هواپیما در برخی مسیرهای خارجی و زمینگیر شدن مسافران در فرودگاه های داخلی و خارجی شده است.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران:

* (درباره تاثیر تحریم ایرلاین های داخلی ایران از سوی اتحادیه اروپا): این وضعیت به نفع ایرلاین های خارجی و برخی ایرلاین های داخلی در مسیرهای غیراروپایی است. چون آن ها می دانند مسافر چاره ای جز پرواز به مقصد ندارد و بنابراین نرخ های بلیت های پرواز را به شکل نجومی از مسافر می‌گیرند.

* در همین چند روز که موضوع تحریم های اروپا بر ایرلاین های داخلی مطرح شده است قیمت بلیت های پرواز در برخی مسیرها ۳ برابر افزایش یافته است. بلیت همین مسیر پرواز تهران - استانبول هم سه برابر گرانتر شده است. نرخ بلیت پرواز در برخی مسیرها به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. در مسیر تهران – ترکیه که قیمت بلیت پرواز ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان بود یک مرتبه با افزایش نرخ مواجه شدیم و در این فصل به ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان رسید. در مسیرهایی هم که بلیت پرواز آن ها ۳۰ میلیون تومان بود به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده است

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه