ترکیب استقلال مقابل النصر: پیش به سوی مهار رونالدو

عرشه آنلاین . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۸:۵۲


استقلال بعد از شکست تلخ مقابل ذوب آهن اکنون امیدوار است برابر النصر با کسب نتیجه‌ای مناسب از امارات خارج شود.

شکست تحقیرآمیز خانگی استقلال مقابل ذوب‌آهن که در اوج بی‌مسئولیتی برخی بازیکنان حاصل شد، خاطره بسیار تلخی را برای آبی‌های پایتخت به یادگار گذاشت. به واقع هواداران باشگاه استقلال کم به خاطر دارند که در ورزشگاه خانگی چنین شکستی را تجربه کرده باشند اما چنین باخت اسفباری حالا در کارنامه بازیکنان استقلال است و باید آن شکست را از یاد و خاطر هواداران خود پاک کند.

بازی با النصر عربستان یک فرصت طلایی و ایده‌آل است تا بازیکنان استقلال از پوسته بی‌تفاوتی خارج شده و به بازیکنانی پیروزی‌خواه و با انگیزه تبدیل شوند و در حالی که از امتیاز میزبانی در ایران سود نمی‌برند، در کشور امارات حریف نامدار خود را شکست دهند و با بردی ارزشمند به خانه بازگردند.

پرواضح است که اگر استقلال سومین بازی در لیگ نخبگان را نیز به مانند بازی دوم با شکست پشت سر بگذارد، دیگر هیچ شانسی برای بالانشینی در آسیا نخواهد داشت و تبدیل به یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در این گروه خواهد شد. استقلال به لحاظ سوابق کاری در آسیا آنقدر تیم پرجاذبه‌ای است که حتی در این شرایط نه چندان مطلوب نیز می‌توان درصد قابل توجهی برای پیروزی‌اش در این بازی قائل شد.با توجه به اینکه امشب نیز سهراب بختیاری‌زاده سکان هدایت استقلال را به عهده دارد و تصمیم منطقی و درستی نیز از سوی مدیران این باشگاه اتخاذ شده، شناخت کافی نسبت به توانمندی‌های بازیکنان استقلال از سوی سرمربی این تیم وجود دارد. اگر موسیمانه قرار بود روی نیمکت بنشیند، نگرانی‌ها به اوج می‌رسید چرا که این مربی به دلیل عدم آگاهی از محیط کاری خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شد اما مدیران استقلال تصمیم درستی اتخاذ کرده و همچنان با سهراب ادامه خواهند داد تا این مربی آفریقایی بر اوضاع مسلط شود.

استقلال در تاریخ تقابل‌های خود با تیم‌های عربستانی بارها سابقه پیروزی را دارد و از این منظر مشکلی وجود ندارد. حتی النصر نیز به استقلال بارها باخته واین طور نیست که حریف امشب را تافته‌ای جدا بافته تلقی کرد. استقلال حتی در ریاض الهلال را که تیم پرمهره‌تر و پرآوازه‌تر نسبت به النصر است، نیز شکست داده و به طور کلی تیم‌های عربستانی حساب ویژه‌ای روی این تیم باز می‌کنند اما به هرحال فضای باشگاه النصر عربستان با حضور رونالدو تغییرات محسوسی داشته و اضافه شدن سادیو مانه نیز از النصر تیم خاصی در سطح فوتبال آسیا ساخته است اما همین تیم نیز فصل پیش با وجود داشتن رونالدو نه در آسیا جامی صاحب شد و نه در لیگ عربستان به قهرمانی رسید که این خود گواهی بر این ادعا است که هرگز نباید از نام‌های پرطمطراق بازیکنان این تیم واهمه‌ای به دل راه داد و سهراب بختیاری‌زاده نیز که ذاتاً انسان جسوری است قطعاً به این موضوع اشاره کرده و بازیکنان را با آگاهی از توانایی‌های خود و اینکه هیچ تیمی دست نیافتنی نیست، وارد کارزار بازی با النصر خواهد کرد.استقلال در بازی با النصر عربستان به احتمال زیاد در بخش دفاعی تغییراتی ایجاد خواهد کرد. سهراب بختیاری‌زاده قصد دارد کمربند خط دفاعی این تیم را برای مقابله با رونالدو و یارانش به گونه دیگری سفت و محکم کند. در بازی با ذوب‌آهن خط دفاع استقلال عملکرد مطلوبی نداشت و ۳ گل وارد دروازه آبی‌ها شد. بختیاری‌زاده بنا دارد در بازی با النصر از ترکیب چهار دفاع استفاده کند. بازگشت سید حسین حسینی نیز یکی از محتمل‌ترین تصمیماتی است که سرمربی استقلال در این بازی اتخاذ خواهد کرد. بازگشت جلالی نیز قطعی به نظرمی‌رسد و این بازیکن به احتمال زیاد در پست هافبک راست به کار گرفته خواهد شد.

ترکیب احتمالی استقلال:

سید حسین حسینی، سامان فلاح، رافائل سیلوا، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، دیدیر اندونگ، محمد حسین اسلامی (کاکوتا)، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.