تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران سهمیه مسابقات جهانی را گرفت

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۹:۳۵


ملی‌پوشان هندبال ساحلی نوجوان ایران در چهارمین بازی خود در قهرمانی آسیا چهارمین برد پیاپی خود را بدست آوردند تا سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران صبح امروز سه شنبه به مصاف تیم قطر رفت و این تیم را با نتیجه ۱ -۲ شکست داد تا راه قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی هموارتر شود و البته سهمیه جهانی هم در دستان ملی‌پوشان قرار بگیرد.

این بازی در نیمه اول بسیار نزدیک و حساس پیش می‌رفت و بازیکنان دو تیم هم در حمله و هم در دفاع رقابت بسیار سخت و نزدیکی با هم داشتند. در این نیمه محمدحسین کمالی بارها ناجی دروازه ایران شد و در خط حمله ایران نیز طاها وطن فدا و شایان سوسنی در کنار سایر هم تیمی‌های خود و با عملکرد خوب بارها دروازه قطر را باز کردند تا در نیمه اول بازی با نتیجه ۲۰ -۲۲ به سود ایران به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز مانند نیمه اول هر دو تیم بازی نزدیک و امتیاز به امتیاز را به نمایش گذاشتند. در این نیمه کم دقتی بازیکنان ایران در لحظات پایانی بازی در حالی که ابتکار عمل را در دست داشتند باعث شد پس از گرفتن ضربه مهاجمان ایران توسط دروازه‌بان قطر در توپ برگشتی، قطری‌ها به گل برسند تا این نیمه با نتیجه ۱۶ -۱۸ به سود قطر به پایان برسد و کار به ضربات تن به تن یا پنالتی کشیده شود.

در این ضربات عملکرد درخشان دروازه‌بان تیم ملی ایران و گرفتن دو ضربه پنالتی، ملی‌پوشان هندبال ایران بانتیجه ۶ -۹ پیروز شدند و نهایتا این بازی را ۱ -۲ از حریف قطری بردند.

ملی‌پوشان کشورمان فردا از ساعت ۱۳:۳۰ با اندونزی دیدار می‌کنند.

تیم ملی ساحلی نوجوانان کشورمان در دومین دوره این مسابقات درسال ۲۰۲۲ تهران مقام قهرمانی را بدست آورده و در این رقابت‌ها مدافع عنوان قهرمانی به شمار می‌رود.

امیرعلی حمیدی، محمد حسین کمالی، طاها ذکایی، پویا محسنی، عرشیا زارع رشنو، طاها نقد علی، احسان کارگر، مبین عزیزی، شایان سوسنی و طاها وطن فدا ۱۰ بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان هستند.

نصرالله خواجه‌گیری(سرپرست)، نادعلی ذکایی(سرمربی)، حمید قلی‌پور و عباس اسدزاده(مربی) و سید حسن افتخاری (مدیر فنی) کادرفنی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان کشورمان را تشکیل می‌دهند.

سومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان تونس ۲۰۲۵ از ۲۵ مهر آغاز شده و تا ۴ آبان ماه سال جاری به میزبانی بانکوک تایلند ادامه دارد.

سه تیم نخست این رقابت‌ها راهی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵ تونس خواهند شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه