متا راه‌اندازی فناوری تشخیص چهره را از سر می‌گیرد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۸:۴۴


شرکت متا، فناوری شناسایی چهره را در راستای مبارزه با کلاهبرداری‌های «سلبریتی‌محور» دوباره راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ سه سال پس از این که متا فناوری شناسایی چهره را در فیسبوک به دلیل افزایش نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و فشار‌های نظارتی متوقف کرد، روز گذشته اعلام کرد که در حال آزمایش دوباره این سرویس به عنوان بخشی از مبارزه با کلاهبرداری‌های «سلبریتی‌محور» است.

هوش‌مصنوعی این‌بار در خدمت کارمندان مایکروسافت

آی‌بی‌ام از مدل‌های جدید هوش‌مصنوعی خود رونمایی کرد

متا گفت که در یک آزمایش، حدود ۵۰،۰۰۰ شخصیت عمومی را ثبت‌نام خواهد کرد که شامل مقایسه خودکار عکس‌های پروفایل فیسبوک آن‌ها با تصاویری است که در تبلیغات مشکوک به کلاهبرداری استفاده می‌شود. اگر تصاویر مطابقت داشته باشند و متا معتقد باشد که تبلیغات کلاهبرداری هستند، آن‌ها را مسدود خواهد کرد.

این شرکت برنامه‌ریزی کرده است که این آزمایش را از دسامبر به‌طور جهانی اجرا کند، به جز برخی حوزه‌های بزرگ که در آن‌ها مجوز‌های نظارتی ندارد، مانند بریتانیا، اتحادیه اروپا، کره جنوبی و ایالت‌های تگزاس و ایلینوی در ایالات متحده.

مونیکا بیکرت، معاون رئیس سیاست محتوای متا، در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت که این شرکت با هدف قرار دادن شخصیت‌های عمومی که تصویر آن‌ها در تبلیغات کلاهبرداری شناسایی شده است، پرداخته است.

زمانی که متا سیستم شناسایی چهره خود را در سال ۲۰۲۱ تعطیل کرد و داده‌های اسکن چهره یک میلیارد کاربر را حذف کرد، به «نگرانی‌های اجتماعی رو به رشد» اشاره کرد. در ماه اوت امسال، این شرکت به پرداخت ۱.۴ میلیارد دلار به تگزاس برای حل یک شکایت دولتی که متهم به جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های بیومتریک بود، محکوم شد.

در عین حال، متا با شکایاتی مواجه است که به آن متهم می‌شود که به اندازه کافی برای متوقف کردن کلاهبرداری‌های سلبریتی‌محور اقدام نکرده است، که از تصاویر افراد مشهور، اغلب تولید شده توسط هوش مصنوعی، برای فریب کاربران به دادن پول به طرح‌های سرمایه‌گذاری غیرواقعی استفاده می‌کنند.

بر اساس آزمایش جدید، این شرکت گفت که هر داده چهره‌ای که از مقایسه با تبلیغات مشکوک تولید شود، بلافاصله حذف خواهد شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه