مشکلات شهر ری تازگی ندارد طرح سوال از شهردار تهران مطرح خواهد شد

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۹:۴۲


رییس شورای شهر تهران گفت: سوالات اعضا از شهردار تک تک مطرح خواهد شد. البته زمان آن مشخص نخواهد بود. این مدت ده روزه‌ را به دلایلی قرار شد فعلا رعایت نکنیم. هرچند شهردار آماده بود ولی به دلایل شرایط فعلی قرار شد تا زمان بدهیم.

همشهری آنلاین - مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ابتدای امروز، گزارشی از یکی از محلات تهران مطرح خواهد شد سپس طرح موزه‌های شهرداری بررسی می‌شود. این طرح به دنبال این است که اگر اجناسی دارند که موزه‌ای است باید در سامانه میراث فرهنگی ثبت بشود. بعد از این چون از باغات عقب افتادیم باغات را در دستور گذاشتیم.


وی پیرامون تذکری که ساختمان ژئو فیزیک درباره ساخت خوابگاه دانشگاه تهران مطرح کرده بود هم اظهار کرد: با دانشگاه تهران در این باره صحبت کردیم که گفتند مدت‌هاست درگیر این بحث هستیم. اگر اینطور باشد دیکر ایستگاه‌های سایر کشور هم نباید کار کنند. به هر حال نامه ژئو فیزیک را به دانشگاه تهران فرستادیم تا جوابشان را بدهند. قضیه اصلا برج سازی نیست؛ آنجا خوابگاه برای دانشجویان می‌سازند و برنامه ریزی و ضرورت آن تشخیص داده شده است.

چمران درباره اینکه نتیجه سوال تشکری‌هاشمی از شهردار تهران به کجا رسید، خاطرنشان کرد: این سوالات تک تک مطرح خواهد شد. زمان آن مشخص نخواهد بود. این مدت ده روزه به دلایلی قرار شد فعلا رعایت نکنیم. شهردار آماده بود ولی به دلایل شرایط فعلی قرار شد تا زمان بدهیم.

رئیس شورای شهر تهران درباره شرایطی که کارخانه سیمان در خاوران ایجاد می‌کند نیز گفت: برای حل این معضل فیلتر گذاشتند که بتواند آلودگی را رفع کند؛ منتهی اعلام شد که کافی نیست. سازمان محیط زیست متولی اصلی موضوع است و اجازه قانونی ورود به این موضوع را دارد. از آنها می خواهیم اگر واقعا این آلودگی وجود دارد ورود پیدا کنند و کار درست را پیش ببرند.

وی درباره اظهارات نماینده تهران درباره سر ریز شدن معضلات به شهر ری تاکید کرد: مشکلات شهرری چیزی نیست که الان به وجود آمده باشد. ابن بابویه و امامزاده عبدالله چند سال است که آنجا هستند؟ به چند صد سال قبل بر می گردد. اینها مسائلی است که به مرور زمان به وجود آمده است. همین طور موضوع پسماند که به کهریزک می رود. شهرها به طور کلی این بحث را دارند به هر حال باید جایی برای استفاده و کمک باشد.

چمران ادامه داد: فکر می کنم با اعتراض کار پیش نمی رود؛ باید فکر اساسی و درست کنیم تا مسایل همه جا حل بشود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص آخرین وضعیت اتوبوس های چینی هم گفت: اتوبوس ها هنوز از بندرعباس بیرون نیامده و در آنجا قرار دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.