مقایسه جامع پروژه‌های رمز ارزی داگز و همستر کامبت

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۳۳


پروژه‌های همستر (Hamster Kombat) و داگز (DOGS) ایردراپ‌های تلگرام بودند که کاربران زیادی را جذب کردند و توکن هر دو نیز به تازگی لیست شده است.

به گزارش بازار، پروژه‌های همستر (Hamster Kombat) و داگز (DOGS) ایردراپ‌های تلگرام بودند که کاربران زیادی را جذب کردند و توکن هر دو نیز به تازگی لیست شده است. همستر یک بازی برای کسب درآمد (Play-to-Earn) بود که با تکیه بر شبکه تون، توانست کاربران زیادی را جذب کند و یک جامعه خیلی فعال را گرد هم آورد. از طرف دیگر، داگز یکی دیگر از ایردراپ‌های معتبر تلگرام بود که تحت حمایت پاول دورف مدیر تلگرام قرار داشت و توانست کاربران زیادی را از طریق پلتفرم تلگرام جمع‌آوری کند. اما کدام یک انتخاب بهتری برای سرمایه گذاری است؟ با ما همراه باشید تا با مقایسه داگز و همستر کامبت به شما کمک کنیم انتخاب بهتری داشته باشید.

معرفی داگز (DOGS)

ربات داگز (DOGS) یکی از مینی اپلیکیشن‌های تلگرامی است که توانست در مدت کوتاهی بیش از ۵۰ میلیون کاربر جذب کند. این ربات بر اساس قدمت حساب تلگرام و فعالیت‌های کاربران، به آنها توکن داگز (DOGS) پاداش می‌داد. ایردراپ این توکن از تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۳ آغاز و از آن روز امکان خرید و فروش این توکن در صرافی‌های ارز دیجیتال فراهم شد.

توزیع ایردراپ داگز بر اساس سن حساب تلگرام و میزان فعالیت کاربر بود. هرچه حساب کاربری قدیمی‌تر و فعالیت‌هایش بیشتر بود، توکن‌های بیشتری دریافت می‌کرد. همچنین دعوت دوستان به این ربات نیز منجر به دریافت پاداش می‌شد. شروع ایردراپ این توکن باعث افزایش ترافیک در شبکه بلاک چین تون (TON) شد که مشکلاتی از جمله توقف برداشت تون کوین در برخی از صرافی‌ها و اختلال در ربات داگز را ایجاد کرد.

معرفی همستر کامبت (Hamster Kombat)

همستر کامبت (Hamster Kombat) نیز یک بازی Play-to-Earn است که با محوریت جمع‌آوری سکه و توسعه یک صرافی ارز دیجیتال خیالی طراحی شد. بازیکنان در این بازی به‌عنوان مدیرعامل یک صرافی دیجیتال انتخاب می‌شدند و با ضربه‌زدن بر روی همسترهای ظاهر شده روی صفحه موبایل، سکه‌های لازم برای رشد و پیشرفت صرافی خود را جمع‌آوری می‌کردند. این بازی، در ۲۵ مارس ۲۰۲۴ به‌عنوان یک مینی‌اپلیکیشن تلگرامی پس از موفقیت نات کوین (Notcoin) عرضه و با استقبال خوبی روبرو شد.

در همستر کامبت، کاربران ابتدا از میان صرافی‌های مختلف، یکی را انتخاب کرده و به‌عنوان مدیرعامل آن صرافی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. هدف اصلی، جمع‌آوری سکه‌های همستر است که به‌عنوان سرمایه اولیه برای توسعه صرافی استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند با خرید کارت‌های خاص، بخش‌های مختلف صرافی را ارتقا دهند که در نتیجه آن، درآمد ساعتی صرافی یا همان Profit per hour افزایش پیدا می‌کند. این درآمد به‌طور خودکار به موجودی سکه‌های بازیکنان اضافه می‌شود.

بازی همستر کامبت با تبلیغات گسترده در ماه مارس ۲۰۲۴ معرفی و به‌سرعت به‌دلیل شباهت به پروژه نات کوین و تعاملات کاربران در تلگرام، به یک ترند محبوب تبدیل شد. توکن همستر نیز به تازگی لیست شده است که قیمت پایین آن باعث انتقادات خیلی زیادی شد.

مقایسه ارز داگز و همستر کامبت

همستر و داگز، هر دو به‌عنوان ارزهای دیجیتال جدید در بازار ارزهای دیجیتال و شبکه تون، تفاوت‌هایی دارند. اگر می‌خواهید بین این دو یکی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، بهتر است با تفاوت‌های این دو ارز آشنا شوید.

قیمت لحظه‌ای همستر و داگز

قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال نقش مهمی در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران دارد، چرا که نوسانات قیمت تأثیر زیادی بر سودآوری دارد.

قیمت همستر به عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، میزان فعالیت کاربران، و اخبار مرتبط با بازار کریپتو وابسته است. اما همانطور که پیشتر اشاره کردیم همستر با قیمت پایینی لیست شد و کاربران خود را کمی ناامید کرد؛ اما در بلند مدت باید دید آیا قیمت آن بیشتر می‌شود یا نه.

قیمت داگز نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. یکی از دلایل افزایش علاقه کاربران به این ارز، فعالیت‌های خیریه و اجتماعی مرتبط با آن است. این فعالیت‌ها به جذب سرمایه‌گذاران کمک کرده و بر قیمت آن اثرگذار بوده‌اند. به علاوه، نوسانات عمومی بازار ارزهای دیجیتال و اخبار مربوط به پروژه‌های داگز نیز از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت آن هستند. ایردراپ داگز نسبت به همستر با رضایت بالاتری از سوی کاربران انجام شد.

قیمت داگز در هنگام لیست‌شدن آن ۰.۰۰۱۶۸۹ دلار بود و اکنون با افت حدود ۵۰درصدی نسبت به روز انتشار توکن، به ۰.۰۰۰۷۷ دلار رسیده است. این در حالی است که قیمت همستر در لحظه لیست شدن ۰.۰۰۹۵ دلار بود، اما اکنون به ۰۰.۴۰ دلار رسیده است. آنچه باعث ناامیدی بیشتر کاربران همستر شد، این بود که تعداد توکن‌های اختصاص‌یافته به کاربران بسیار کمتر از حد موردانتظار آنان بود. اما داگز توکن‌های بسیار بیشتری در اختیار کاربران گذاشت.

پتانسیل رشد و سرمایه‌گذاری

سوالی که اغلب سرمایه‌گذاران می‌پرسند این است که کدام یک از این دو ارز دیجیتال، پتانسیل رشد بیشتری دارد. همستر کامبت، اگرچه ناامیدی شدیدی را به جامعه کاربران خود تحمیل کرد، اما همچنان به توسعه خود ادامه می‌دهد و فاز دوم بازی را شروع کرده است. باید دید تیم توسعه همستر چه ترفندهایی برای پس‌گرفتن کابران خود در آستین دارد.

داگز با تمرکز بر پروژه‌های اجتماعی و خیریه، یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند در پروژه‌هایی با ارزش‌های انسانی و اجتماعی سرمایه گذاری کنند. تیم داگز با ایجاد یک اکوسیستم پایدار و تلاش برای جذب کاربران، توانسته است پتانسیل رشد این ارز را افزایش دهد و فرصتی برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

داگز به واسطه تمرکز بر جنبه‌های اجتماعی، علاوه بر تراکنش‌های دیجیتالی، در پروژه‌های خیریه و جمع‌آوری کمک‌های مالی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروژه داگز همچنین همکاری نزدیکی با نات کوین دارد و محبوبیت و سلطه بالا و رشد قیمت نات کوین می‌تواند در موفقیت‌های آینده آن نقش بسزایی داشته باشد.

همستر بخریم یا داگز؟

هر دو ارز دیجیتال همستر و داگز با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود توانسته‌اند توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و کاربران را جلب کنند. هر دو پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند و نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام‌یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است. بااین‌حال، داگز با توجه به ایردراپ موفق‌تری که داشت و توانست رضایت نسبی کاربران خود را جلب کند، چشم‌انداز بهتری برای رشد در آینده دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.