آیا آب و هوای پاییز برای رزرو تور ارمنستان مناسب است؟

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۳۳


اگرچه بهترین زمان سفر به ارمنستان بهار است؛ اما نمی‌تواند دلیلی بر این باشد که در فصل پاییز به این کشور سفر نکنید.

به گزارش بازار، اگرچه بهترین زمان سفر به ارمنستان بهار است؛ اما نمی‌تواند دلیلی بر این باشد که در فصل پاییز به این کشور سفر نکنید. ارمنستان در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. اگر تصمیم گرفته‌اید پاییز امسال راهی ارمنستان شوید، باید بگوییم بازه خوبی برای سفر است؛ چرا که در این بازه امکان رزرو تور لحظه آخری ارمنستان بالاست و قیمت‌ها مناسب است؛ اما مزایای سفر به ارمنستان در پاییز به این چیزها خلاصه نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آب و هوای پاییز در ارمنستان و مزایای دیگر سفر در این بازه، همراه ما باشید.

آب و هوای ارمنستان در پاییز معتدل و خنک است

اگر می‌خواهید امسال با تور لحظه آخری ایروان راهی کشور ارمنستان شوید، باید بگوییم آب و هوا در این بازه معتدل و خنک است و یکی از بهترین زمان‌های سفر به ارمنستان محسوب می‌شود. با ویژگی‌های آب‌وهوایی ارمنستان در هر ماه از پاییز آشنا شوید.

اکتبر؛ آغاز پاییز در ارمنستان

ماه اکتبر تازه اول پاییز است. اگر برنامه سفر خود را برای اکتبر یا آبان ماه چیده‌اید، باید بگوییم دمای روزانه در این بازه بین 10 تا 20 درجه سانتی‌گراد بوده و شاهد بارندگی‌های ملایم هستید. طبیعت ارمنستان در ماه اکتبر با برگ‌های زرد و نارنجی خودنمایی می‌کند و باید گفت این ماه بهترین زمان برای طبیعت‌گردی و عکاسی است.

نوامبر؛ دمای هوا کاهش میابد

در ماه نوامبر یا آذر باید انتظار کاهش دمای هوا را داشته باشید. در این ماه میانگین دمای هوا 5 تا 15 درجه بوده و بارندگی‌ها نسبت به کتبر بیشتر می‌شود. در مواقعی نادر ممکن است شاهد بارش برف هم باشیم.

دسامبر؛ آخرین ماه پاییز

در ماه دسامبر ارمنستان کم کم وارد زمستان می‌شود؛ پس تعجب نکنید اگر شاهد بارش برف بودید. در این بازه زمانی میانگین دمای هوا بین 0 تا 10 درجه سانتی‌گراد متغیر است و هوا بسیار سرد خواهد بود؛ اما خوبی سفر در این ماه اسکی و ورزش‌های زمستانی در ارمنستان است.

تفریحات و جاذبه‌های جذاب ارمنستان در پاییز

سفر خود را با تفریحات و جاذبه‌های ارمنستان در پاییز لذت‌بخش‌تر کنید. اگر با تور پاییز ارمنستان راهی این کشور شدید، می‌توانید از تماشای جاذبه‌ها و تجربه تفریحات این کشور لذت ببرید.

پیست اسکی تساغکادزور: اگر در ماه‌های پایانی پاییز راهی کشور ارمنستان شوید و از شانس خوبتان برف هم باریده باشد، می‌توانید به پیست اسکی تساغکادزور بروید و اوج هیجان و برف‌بازی را تجربه نمایید.

اسکیت روی یخ در دریاچه سوان: دریاچه سوان در مرکز شهر ایروان قرار داشته و در فصل پاییز و زمستان شرایط برای اسکی روی یخ در این مکان فراهم است.

پارک یراز: در فصل پاییز به دیدن پارک یراز بروید و از تماشای منظره‌ای بی‌نظیر، اسکیت روی یخ، خوردن یک نوشیدنی داغ و... لذت ببرید.

جوموک و آب‌تنی در چشمه آب گرم: از دیگر تفریحات ارمنستان در پاییز می‌توان به آب‌تنی در جوموک اشاره کرد. در چنین فصل سردی مسلما یک آب‌تنی در آب گرم می‌چسبد.

فستیوال بالن و گاتا؛ فرصتی که با رزرو تور ارمنستان پاییز نصیبتان می‌شود

اگر بخواهیم در خصوص معروف ترین فستیوال‌های ارمنستان صحبت کنیم، نام فستیوال بالن و گاتا می‌درخشد.

فستیوال بالن، یک فستیوال معروف است که در اواسط ماه اکتبر برگزار می‌شود. این فستیوال به مناسبت سالگرد سه هزارساله شدن ایروان برگزار می‌شود. هر سال به مناسب این فستیوال در میدان جمهوری ارمنستان بالن‌ها به پرواز در میایند و آسمان ایروان را زیبا می‌کنند.

دومین فستیوال معروف ارمنستان، فستیوال گاتا است. این فستیوال اواخر سپتامبر و نزدیک به شروع پاییز برگزار می‌شود. در این فستیوال یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایروان یعنی گاتا سرو می‌شود. شما می‌توانید در این فستیوال با مرحله به مرحله پخت گاتا آشنا شوید. یکی از بهترین بخش‌های این فستیوال، تهیه بزرگ‌ترین شیرینی گاتا در دنیاست که در بین شرکت‌کننده‌ها تقسیم می‌شود. این جشنواره همراه با رقص و موسیقی محلی مردم گاتا برگزار می‌شود.

در نهایت بهترین ماه برای رزرو تور پاییز ارمنستان چه ماهی است؟

به طور کلی پاییز فصل خوبی برای سفر به ارمنستان است؛ اما هر چه به آخر پاییز نزدیک‌تر شویم شاهد کاهش دما و سرد شدن هوا هستیم؛ بنابراین بهترین زمان رزرو تور ارمنستان پاییز، مهر تا اواسط آبان است. پس از آن وارد زمستان و کاهش دما می‌شویم.

تور ارمنستان لحظه آخر؛ انتخابی هوشمندانه و مقرون به‌صرفه

اگر به دنبال رزرو تور ارمنستان با قیمت مناسب هستید، سری به سایت لحظه آخر بزنید. لحظه آخر ارائه‌دهنده تور صربستان با بهترین قیمت از آژانس‌های گردشگری معتبر بوده و با مراجعه به این سایت می‌توانید قیمت و خدمات تورها را مقایسه نمایید و قدرت انتخاب دارید. در صورت رزرو تور ارمنستان 1403 خدمات زیر به شما ارائه می‌شود:

رزرو بلیط رفت و برگشت

رزرو هتل

بیمه نامه مسافرتی

خرید بلیط جشنواره‌ها یا نمایشگاه‌ها

برای رزرو این تور به صورت نقد و اقساط به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.