آمریکا قوانین جدیدی برای جلوگیری از دسترسی چین، روسیه و ایران به کلان‌داده‌های خود معرفی می‌کند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۰۳


شفقنا- ایالات متحده درحال تدوین و معرفی قوانین جدیدی برای جلوگیری از نفوذ به داده‌های انبوه خود است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه قوانین جدیدی را برای محافظت از داده‌های دولت فدرال یا داده‌های شخصی و انبوه آمریکایی‌ها در برابر کشورهای خارجی معرفی کرد. این وزارتخانه مدعی است این قوانین با اعمال محدودیت‌های جدید برای برخی معاملات تجاری به دنبال جلوگیری از افتادن کلان داده‌ها به دست چین، روسیه و ایران است.

هدف این قانون که در ماه مارس معرفی و چند روز پیش توسط جو بایدن امضا شد جلوگیری از استفاده دشمنان خارجی از داده های مالی در دسترس آمریکا و داده های بهداشتی برای حملات سایبری، جاسوسی و باج خواهی است.

این قانون علاوه بر چین، روسیه و ایران در مورد ونزوئلا، کوبا و کره شمالی نیز اعمال خواهد شد. آمریکا به خصوص نسبت به چین نگران است چرا که این کشور را رقیب جدی خود در صنعت، تجارت و فناوری می‌داند و نگران است اطلاعات خصوصی و فناورانه خود را در دست چینی‌ها ببیند.

این قانون هرگونه تراکنش مالی با افراد مشکوک را ممنوع می‌کند. این قانون همچنین به اشتراک گذاشتن اطلاعات ژنومی- انسانی بیش از 100 آمریکایی یا داده‌های سلامت شخصی یا مالی بیش از 10000 نفر را ممنوع می‌کند. این قانون همچنین انتقال داده های دقیق موقعیت جغرافیایی را در بیش از 1000 دستگاه ایالات متحده ممنوع می کند.

این خبر را در رویترز ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه