۷ بحران دردسرساز برای نتانیاهو

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۴۸


با وجود تلاش‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک تصویر خیالی از پیروزی، چالش‌ها و مشکلات پیش روی او بیشتر از آن چیزی است که بتواند در پشت این تصویر پنهان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت شبکه الجزیره در گزارشی با اشاره به چالش‌های پیش روی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: بعد از گذشت یک سال از آغاز تجاوز این رژیم به غزه و بعد از آن به لبنان، تل آویو هنوز نتوانسته اهداف مورد نظر خود را مبنی بر پیروزی کامل علیه جنبش حماس و حزب الله محقق سازد.

با وجود برخی ترورها علیه رهبران محور مقاومت توسط اشغالگران صهیونیست، احساس شکست و ناکامی همچنان در درون نتانیاهو وجود دارد و هر بار او را با واقعیت‌های موجود رو به رو می‌کند. در این گزارش به ۷ چالش پیش روی نتانیاهو در شرایط کنونی می‌پردازیم.

هزینه سنگین تلفات انسانی

تحلیلگران صهیونیست از آغاز جنگ تاکنون درباره حجم تلفات انسانی در میان نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان سخن می‌گویند که بر اساس برآوردهای انجام شده، به هزاران کشته و زخمی می‌رسد. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این خصوص گزارش داد که ماهانه حدود هزار نظامی به بخش بازپروری در وزارت جنگ معرفی می‌شوند. محافل سیاسی و اجتماعی در اراضی اشغالی نیز نسبت به این موضوع که نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نامعلومی سوق می‌دهد نگران هستند.

حیفا مانند کریات شمونه

حملات موشکی حزب الله علیه عمق اراضی اشغالی مسیر جدیدی را در پیش گرفته و این حملات در چارچوب تهدیدات رزمندگان لبنانی مبنی بر تبدیل کردن حیفا به کریات شمونه و المطله صورت می‌گیرد. هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو در قیساریا نیز باعث به وجود آمدن موجی از وحشت در میان صهیونیست‌ها شده به طوری که تحلیلگران معتقدند رسیدن یک پهپاد به خانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیانگر شکست سرویس‌های امنیتی است.

ده‌ها هزار صهیونیستِ آواره

کابینه رژیم صهیونیستی مجبور شده برای دور نگه داشتن شهرک نشینان صهیونیست از موج حملات موشکی لبنان و نوار غزه، آنها را به مناطق مرکزی منتقل کند. این بیشترین موج آوارگان صهیونیست در داخل اراضی اشغالی در طول تاریخ جعلی این رژیم به شمار می‌رود. روزنامه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند که تعداد این آوارگان به ۱۲۰ هزار تن می‌رسد اما بر اساس اعلام‌های گذشته ارتش رژیم صهیونیستی، شمار آوارگان صهیونیست به نیم میلیون تن می‌رسد.

۲ میلیون صهیونیست در پناهگاه‌ها

حملات نیروهای مقاومت در جبهه‌های غزه و لبنان و تشدید آنها باعث شده نه تنها آوارگان صهیونیست نتوانند به خانه‌های خود بازگردند بلکه صدها هزار تن دیگر به این آوارگان اضافه شده و در پناهگاه‌ها ساکن شوند. بر اساس گفته‌های ران کوخاف فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی حملات مذکور باعث شده بیش از ۲ میلیون صهیونیست در پناهگاه‌های واقع در ۱۹۰ نقطه در اراضی اشغالی حبس شوند.

تشدید مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی

مشکلی دیگری که باعث شده نتانیاهو دچار دردسر شود، تشدید مهاجرت معکوس است که یک خطر ماهیتی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود زیرا این رژیم بر اساس سیاست شهرک سازی و جذب یهودیان از سراسر جهان تأسیس شده است. عملیات‌های پی در پی نیروهای مقاومت باعث شده اراده بقا در میان صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی تضعیف شود زیرا آنها انتظار داشتند مقامات تل آویو امنیت را در این منطقه تأمین کنند. در نظر این افراد، رژیم صهیونیستی یک رژیم ساختگی است و آنها هر زمان که بخواهند می‌توانند به کشور اصلی خود بازگردند.

عملیات شهادت طلبانه

این نوع از عملیات‌ها که یکی از ابزارهای نیروهای مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست به شمار می‌رود برای مدتی کاهش پیدا کرده بود اما حجم جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سایه سکوت مجامع بین المللی باعث شد نیروهای مقاومت بار دیگر در این استراتژی بازنگری کنند. گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس بازگشت عملیات‌های شهادت طلبانه در داخل اراضی اشغالی را واکنشی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم نوار غزه می‌دانند.

خسارت‌های اقتصادی بی شمار

در آخر باید به ضربه‌های سنگین اقتصادی که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به دنبال داشته اشاره کنیم. برآوردها حاکی از آن است که هزینه این تجاوزات بالغ بر ۶۷ میلیارد دلار بوده است. این درحالی است که هزینه‌های مربوط به معالجه زخمی‌ها و فراهم کردن پناهگاه‌ها برای صهیونیست‌ها هنوز محاسبه نشده است. رده بندی اقتصادی رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی نیز طی یک سال گذشته چندین نوبت کاهش پیدا کرده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه