رویکرد بایدن به جنگ غزه به آرای هریس لطمه زد/ پیش بینی پیروز انتخابات خیلی سخت شده است

تابناک . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۱:۲۵


صفحه نخست » بین‌الملل
283 بازدید
‍ پ
مشاور روسای جمهور اسبق امریکا در گفتگو با تابناک:

رویکرد بایدن به جنگ غزه به آرای هریس لطمه زد/ پیش بینی پیروز انتخابات خیلی سخت شده است

«جفری کارلینر» معتقد است که حمایت بایدن از اسرائیل و نتانیاهو به هریس در میان رای دهندگان مسلمان در میشیگان - یکی از هفت ایالت نوسان - آسیب رسانده است، حتی اگر هریس بیش از ترامپ در برابر سیاست‌های نتانیاهو مقاومت کند.

نظرسنجی اخیر ملی در آمریکا که در آن هریس جلوتر از ترامپ بود نشان از کاهش فاصله نامزد جمهوری خواه با حریف دموکرات خود دارد و پیروزی هریس را معجزه شبیه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، یک نظرسنجی ملی جدید انتخاباتی نشان می‌دهد که رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ تنها چند هفته مانده به روز انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ در حال حساس‌تر شدن است.

نتایج نظرسنجی اخیر کالج امرسون از یک هزار رای دهنده احتمالی نشان می‌دهد که هریس تنها یک درصد از ترامپ پیشتاز است به این معنی که ۴۹ درصد از هریس و ۴۸ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند. این نظرسنجی دارای خطای سه درصدی است.

رقابت در حال حاضر تقریباً به بن بست رسیده است و هر دو نامزد دارای آرای ملی مشابهی هستند و در ایالت‌های اصلی انتخاباتی رقابت نزدیکی با هم دارند. هریس که در اواخر ماه گذشته دو درصد از ترامپ جلوتر بود، اکنون به سختی از نامزد جمهوری خواهان پیشی گرفته است. این کاهش فاصله می‌تواند نشانه نگران کننده‌ای برای هریس باشد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۵ نوامبر برگزار می‌شود و در زمان حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند. نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان می‌دهد رقبای ورود به کاخ سفید در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین، آریزونا و پنسیلوانیا رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

در حالی که نتایج نظرسنجی‌های ملی سیگنال‌های مهمی را درباره دیدگاه رأی‌دهندگان نشان می‌دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت‌های چرخشی نیز بسیار تعیین‌کننده است.

در این راستا خبرنگار تابناک گفتگویی با «پروفسور جفری کارلینر» استاد دانشگاه بوستون ایالات متحده آمریکا تنظیم نموده که در ادامه می‌آید.

در طول دولت‌های کارتر و ریگان، کارلینر به عنوان اقتصاددان ارشد و مدیر ستادی در شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهور خدمت کرد. او همچنین به عنوان مدیر اجرایی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی در کمبریج، ماساچوست و معاون مدیر موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون در واشنگتن دی سی خدمت کرده است.

*پس از رشد مناسب هریس در نظرسنجی‌ها بعد از ورود به کارزار انتخاباتی حزب دموکرات، نظرسنجی‌های جدید حکایت از نزدیک شدن آرای ترامپ به وی دارد. دلیل این موضوع چیست؟

انتخابات آمریکا بسیار نزدیک است و در حال حاضر تعداد بسیار کمی از رای دهندگان بلاتکلیف هستند.

برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط تعداد کمی از رای دهندگان در هفت ایالت که هریس و ترامپ در این ایالت‌ها آراء بسیار نزدیک به یکدیگر دارند تعیین می‌شود

برنده توسط تعداد کمی از رای دهندگان در هفت ایالت که هریس و ترامپ در این ایالت‌ها آراء بسیار نزدیک به یکدیگر دارند تعیین می‌شود. نمی‌توان با اطمینان پیش بینی کرد که چه کسی برنده خواهد شد.

*برخی استدلال می‌کنند رویکرد بایدن در جنگ غزه باعث شده تا به آرای هریس نزذ رنگین پوستان و اقلیت‌ها صدمه وارد شود. نظر شما چیست؟

حمایت بایدن از اسرائیل و نتانیاهو به هریس در میان رای دهندگان مسلمان در میشیگان - یکی از هفت ایالت نوسان - آسیب رسانده است، حتی اگر هریس بیش از ترامپ در برابر سیاست‌های نتانیاهو مقاومت کند.

حمایت بایدن از اسرائیل و نتانیاهو به هریس در میان رای دهندگان مسلمان در میشیگان - یکی از هفت ایالت نوسان - آسیب رسانده است

باید توجه داشت که درصد رای دهندگان مسلمان در میشیگان بیشتر از سایر ایالت‌ها است. سیاست‌های بایدن در قبال اسرائیل برای سایر رای دهندگان اقلیت بسیار کمتر اهمیت دارد.

*به طور کلی هریس نتوانست خود را از بایدن جدا کند و در نظر رای دهنده آمریکایی رویکرد وی تداوم سیاست‌های بایدن است. در صورتی که ترامپ توانست تغییر دهنده وضع موجود تلقی شود. این ارزیابی درست است؟

در صورت انتخاب، هریس بیشتر سیاست‌های بایدن را با تغییرات بسیار کوچک ادامه خواهد داد. اگر ترامپ پیروز شود، سیاست‌های او کم و بیش شبیه سیاست‌های دوره اول ریاست جمهوری او خواهد بود.

*با توجه به روند کنونی و نزدیک بودن زمان انتخابات آیا شاهد تغییر اساسی در آرای مرددان در ایالت‌های کلیدی خواهیم بود؟ چه چیزی می‌تواند تغییر دهنده باشد و در نهایت پیش بینی شما از پیروز انتخابات چیست؟

همانطور که در پاسخ به سوال یک اشاره کردم رقابت بسیار نزدیک است و نمی‌توان پیش بینی نمود چه کسی پیروز انتخابات خواهد بود. انتخابات برای پیش بینی بسیار نزدیک است. هیچ کس نمی‌داند چه کسی برنده خواهد شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.