«سر» و گفتن از قهرمانانی که در گذر زمان هنوز نفس می‌کشند/ رضایی: همراهی مرکز فیلم جوان سوره به فیلمسازان جوان جسارت می‌دهد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۱:۲۰


سیدعلیرضا رضایی کارگردان فیلم کوتاه «سر» به بیان نکاتی درباره این فیلم و حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران پرداخت.

سیدعلیرضا رضایی کارگردان فیلم کوتاه «سر» که در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ درباره این فیلم گفت: مضمونی که برای آن فیلم «سر» ساخته شد برای من بسیار حیاتی و مهم بود. گفتن از قهرمانانی که در گذر زمان به واسطه یاد نیک مردم هنوز نفس می‌کشند و تصمیم و کنشی که قهرمان نوجوان این فیلم می‌گیرد در ادامه آن راه بسیار مهم و حیاتی است.

وی ادامه داد: توجه به مختصات ژانر درام تاریخی حماسی یکی از ویژگی‌های فیلم «سر» است و با توجه به جریان‌ فیلمسازی به درام‌های اجتماعی و واقع‌گرایانه که در یک دهه گذشته تاثیر زیادی بر سلیقه مخاطبان و حتی فیلمسازان داشته است، سعی شده است تا فضای متنوعی در ژانر خود خلق کند.

کارگردان فیلم «سر» درباره همکاری با مرکز فیلم جوان سوره توضیح داد: در همان ابتدای کار با مرکز فیلم جوان سوره متوجه شدم که با کارشناسان زبده و دلسوزی طرف هستم که از طرفی به خوبی با فضای کار حرفه‌ای آشنا بودند و از طرف دیگر درک دقیقی از فضای کار تجربی داشتند. این اتفاق مهم این امکان را به فیلمسازان جوان می‌دهد تا این همراهی را احساس و جسارت بیشتری در امر تولید داشته باشند.

وی درباره حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران محلی است برای طلاقی تفکرها و دغدغه‌های مختلف از تمام ایران و استقبال و مشارکت گسترده هنرمندان نشان‌دهنده اهمیت امر تولید و امید به حرکت رو به جلو برای تغییر است.

رضایی درباره حضور فیلم «سر» در جمع ده فیلم برتر آرای مردمی تا پایان روز دوم جشنواره مطرح کرد: خوشبختانه امسال جشنواره جدا از شرکت‌کنندگان با استقبال عمومی مردم هم روبرو شده و تا این لحظه فیلم «سر» در بین ۱۰ فیلم برتر از نگاه مخاطبان بوده که برای من جدای از توجه فیلمسازان نگاه دیگر مخاطبان بسیار مهم است.

علیرضا رضایی در پایان گفت: قبل از فیلم «سر» تجربه ساخت ۲ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای را داشتم و این تجربه برای من بسیار چالش برانگیز بود. از این حیث که بتوانم نگاه مخاطب را برای زمان بلندتری که حدود ۲۵ دقیقه است، پای فیلم نگه دارم.

فیلم کوتاه «سر» به کارگردانی سیدعلیرضا رضایی و تهیه‌کنندگی سجاد انتظاری از باشگاه فیلم رویش مشهد که با حمایت مرکز فیلم جوان سوره تولید شده است؛ داستان پسر نوجوانی است که در تلگرافخانه پدرش کار می‌کند و با سر میرزا کوچک خان جنگلی و شخصی که سر میرزا را از بدن جدا کرده مواجه می‌شود...

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه