سیاست های اقلیمی نباید دام ها را حذف کند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۱:۴۵


شفقنا- دام یکی از اجزای حیاتی سیستم غذایی آفریقا و معیشت روستایی است. آفریقا به تنهایی حدود 400 میلیون گاو دارد و بخش دام 30 تا 40 درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشاورزی در سراسر این قاره را تشکیل می دهد.

به گزارش شفقنا از الجزیره، مقادیر کمی از گوشت، شیر و تخم مرغ می تواند مزایای تغییر دهنده زندگی در مقابله با سوءتغذیه داشته باشد، و حیوانات نیز درآمد قابل اعتمادی هستند، زمانی که جایگزین ها به راحتی وجود نداشته باشند.

با این حال، از منظر زیست محیطی، دام اغلب تنها به عنوان یک مشکل تلقی می شود که در از بین رفتن زیستگاه، انتشار گازهای گلخانه ای و تخریب زمین نقش دارد. این دیدگاه محدود واقعیت بسیار ظریف تری را از دست می دهد. همچنین این دلیلی است که منابع مالی بسیار مورد نیاز در این بخش سرمایه گذاری نمی شود.

در حالی که شانزدهمین نشست اعضای کنوانسیون تنوع زیستی در کالی، کلمبیا آغاز می شود و سازمان ملل متحد برای کنفرانس امسال تغییرات آب و هوا (COP29) و شانزدهمین نشست اعضای کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی آماده می شود، رسیدگی به تصورات غلط در مورد دام مهم است.

برای کشورهایی مانند کنیا، که دام‌ها عمیقاً در معیشت و فرهنگ گنجانده شده‌اند، برای نشست‌های سازمان ملل بسیار مهم است که این حیوانات مزرعه را از منظر ما ببینیم و کمک کنیم تا منابع مالی آب و هوا و تنوع زیستی را به پتانسیل آن به عنوان یک نیروی خوب هدایت کنیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه