وزیر کشور: نگذارید پدیده‌های اجتماعی تبدیل به موضوعی امنیتی شود خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۱:۴۵


شفقنا- وزیر کشور گفت: ما همیشه توصیه می‌کنیم نگذارید پدیده‌های اجتماعی تبدیل به موضوعی امنیتی شود و این پدیده ها را با رویکرد نرم و اجتماعی رفع کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر مومنی؛ وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران که صبح امروز برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای اخیر مقاومت شهید سید حسن نصرالله شهید نیلفروشان و شهید سنوار گفت: این شهادت ها بی تردید جبهه مقاومت را مقاوم‌تر خواهد کرد.رئیس جمهور در دوران فعالیت‌های انتخاباتی موضوعات مختلفی را مطرح کرده اند از جمله موضوع وفاق و همبستگی ملی. ایشان معتقدند ایران عزیز متعلق به همه ایرانیان است و اداره کشور باید توسط همه جریان های سیاسی دیدگاه‌ها اقوام و مذاهب صورت بگیرد و برهمین اساس کابینه رامعرفی کردند و براساس همین وفاق مجلس به کابینه رای اعتماد داد و ما هم در وزارت کشور بر همین سبک و سیاق عمل می کنیم.

وی ادامه داد: کارآمدی و شایستگی اولویت اصلی در انتخاب استانداران است حال اینکه این فرد شایسته از چه قوم و مذهبی است تفاوتی ندارد همه اهل ایران هستیم و باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم اولین استاندار اهل سنت در دولت آقای پزشکیان انتخاب شدند اولین استاندار عرب برای اولین بار بعد از انقلاب در این دولت تعیین شدند شعار وفاق ملی شعار دولت چهاردهم بوده و بر این میثاق پایبند هستیم توصیه رئیس جمهور به ما این است که در عین شرایط عمومی افراد باید دارای شایستگی و کارآمدی نیز باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استان تهران در عین حال که پایتخت است ظرفیت عظیم و جایگاه مهمی در منطقه دارد طبیعتا استاندار باید قرابتی با این شعار وفاق ملی داشته باشد.

وی با اشاره به استاندار سابق گفت: ایشان ویژگیهای مثبت بسیاری دارند در عین صداقت پرتلاش هستند کارنامه ایشان بسیار درخشان است و آرزوی موفقیت برای ایشان داریم. آقای معتمدیان به عنوان استاندار خراسان جنوبی در دولت دوازدهم برای استان تهران انتخاب شدند وبراساس شاخص ها نمره بسیار بالایی آوردند تهران جای آزمون و خطا نیست ایشان در خراسان جنوبی و آذربایجان غربی بسیار موفق عمل کردند تحصیلکرده رشته اقتصاد هستند و از همین رو هم در حوزه اقتصاد عملکرد خوبی داشتند و هم در حوزه اجتماعی عملکرد مثبتی داشتند و سه استان قبلی طالب ایشان بودند اما با توجه به اینکه تغییرات بخشی از روند پیشبرد کار است برای تهران انتخاب شد روحیه ایشان در هر سه استان روحیه وفاق و استفاده از همه ظرفیت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: ما همیشه توصیه می کنیم نگذارید پدیده اجتماعی تبدیل به موضوع امنیتی شود و این پدیده ها را با رویکرد نرم و اجتماعی رفع کنید همچنین پدیده امنیتی را با استفاده از قدرت نرم و راهکارهای اجتماعی حل و فصل کنید.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه