بارش‌های پاییزی در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نرمال

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۲:۵۶


مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بارش‌های پاییزی امسال در استان کمتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی کرمی در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طبق اعلام  مرکز اقلیم و خشکسالی کشور، بارش‌های پاییزی در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نرمال بوده و شاهد افزایش یک تا 1.5 درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

وی صحت پیش‌بینی‌ها را بین 50 تا 60 درصد اعلام کرد و افزود: طبق داده‌ها زمانی که پدیده لانینو در اقیانوس آرام مستقر می‌شود بارش‌ها کاهش خواهد یافت و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و همچنین روز شنبه هفته آینده بارش‌های خوبی برای استان پیش‌بینی شده است.

کرمی با اشاره به اینکه تا اواخر فردا چهارشنبه دوم آبان ماه تندباد لحظه‌ای را در استان داریم، ابراز کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در زمینه سازه‌های موقت و سالن‌های نیمه کاره تدبیر لازم را داشته باشند تا با مشکلی روبه رو نشویم.

وی از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: سطح هشدار نارنجی برای کاهش دما بود که از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت جمعه کاهش دما بین 5 تا 10 درجه کاهش دما را داریم و ضروری است اقدامات لازم در حوزه مدیریت مصرف انرژی و بخش کشاورزی انحام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از لغو مرخصی و مأموریت‌های مدیران در پی هشدارهای هواشناسی خبر داد و افزود: طبق اعلام هواشناسی سامانه بارشی به طور ضعیفی سه‌شنبه و چهارشنبه وارد جو استان می‌شود.

عیسی شهامت بیان کرد: برای روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه نیز هواشناسی بارش باران و تا اواخر جمعه کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما را پیش‌بینی کرده که باید سازمان جهادکشاورزی اطلاعیه لازم را با هدف اطلاع کشاورزان و انجام اقدامات صادر کند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به صدور هشدار زرد و نارنجی هواشناسی مدیران عضو ستاد بحران باید پای کار باشند، یادآور شد: تمام مرخصی‌ها و ماموریت‌ها لغو می‌شود و در این زمینه با حوزه بحران هماهنگی صورت گیرد.

شهامت خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته و امسال در مدیریت بحران موفق عمل کردیم و تلفات جانی نداشتیم که این اقدامات تداوم داشته باشد و لیست پیمانکاران فعال استان در اختیار حوزه بحران باشد و ماشین‌آلات آنها در زمان بحران به کمک استان بیاید.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شناسایی نقاط حادثه‌خیر استان را ضروری دانست و تأکید کرد: نباید در زمان بحران‌ها راه‌ها قطع و خود به یک معضل تبدیل شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.