۸ وسیله کاربردی برای تجهیز باغ و ویلا که نباید از دست بدهید!

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۳:۴۰


اکثر افراد با آمدن فصل تابستان، به دنبال ایجاد فرصت برای گذراندن لحظات خاص و خاطره‌انگیز کنار دوستان و خانواده هستند؛ به ویژه افرادی که دارای باغ یا ویلایی خارج از شهر می‌باشند.

به گزارش بازار، اکثر افراد با آمدن فصل تابستان، به دنبال ایجاد فرصت برای گذراندن لحظات خاص و خاطره‌انگیز کنار دوستان و خانواده هستند؛ به ویژه افرادی که دارای باغ یا ویلایی خارج از شهر می‌باشند. قبل از هر چیز لازم است بدانید  برای استفاده هر چه بهتر از فضا و داشتن محیطی زیبا و راحت، باید به فکر تجهیز آن بوده و امکانات لازم را در آن قرار دهید؛ در ادامه به معرفی چند وسیله کاربردی برای تجهیز باغ و ویلا می‌پردازیم.

مبلمان ویلایی فضای باز

یکی از اولین وسایلی که برای تجهیز باغ یا ویلای خود باید تهیه کنید مبلمان ویلایی فضای باز است. فقط توجه داشته باشید که مبل باغی در متریال‌های مختلف : فلزی، پلیمری، حصیری، چوبی و.. تولید می‌شوند و از آن جایی که در فضای باز و در معرض آفتاب و باران خواهند بود، می‌بایست از جنس مناسب و کیفیت بالایی برخوردار باشند.

در فضای باز خود سایه ایجاد کنید

اگر می‌خواهید در روزهای آفتابی یا حتی بارش‌های رگباری تابستان باز هم محفلتان برقرار باشد و از باد و باران در امان باشید حتماً به فکر تهیه سقفی ایمن و قابل جابه‌جایی باشید؛ داشتن یک سایبان چتری برای فضای نشیمن، شما را از تابش مستقیم خورشید و باران‌های بی موقع حفظ می‌کند.

باربیکیو عضوی جدانشدنی از فضای شما

حتماً شما هم می‌دانید که کباب کردن یکی از مهمترین قسمت‌های تفریح و دورهمی ایرانی‌هاست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک باربیکیو خوب و با کیفیت از نوع گازی یا ذغالی برای ویلای خود تهیه کرده تا برای گرم کردن و آماده‌سازی انواع غذا و کباب، خیالتان راحت باشد. اکثر مدل های باربیکیو گازی عموما بعنوان زغالی هم قابل استفاده هستند و یک عنصر کاربردی در فضای شما به شمار می آید.

هیتر گازی و زغالی

یکی دیگر از وسایلی که برای گرمایش فضای باز کارامد است هیتر گازی است. این وسیله گرمایشی با روش گرمایش تابشی گرما را ساطع می‌کند. طراحی آن به صورت ایستاده بوده و معمولاً با نام‌های هیتر قارچی یا هیتر چتری نیز شناخته می‌شود. یکی از مزایای اصلی هیتر گازی این است که گرما را در یک محدوده خاص پخش می‌کند؛ از این رو برای اجتماعات، غذاخوری در فضای باز یا پاتوق‌های دوستانه کاربردی است. این هیتر گازی بر اساس نوع سوخت نیز تقسیم بندی می‌شود و هم از گاز شهری و هم گاز کپسولی بهره می‌برد.

میز و صندلی فضای باز

یکی دیگر از وسایلی که موجبات شادی و نشاط خانواده را فراهم می‌کند؛ میز و صندلی باغی است و به شما فرصت می‌دهد تا با خیال راحت کنار خانواده وعده غذایی، یا چای و قهوه خود را میل کنید. نا گفته نماند که این محصولات از تنوع و رنگ بندی بالایی برخوردار بوده و به شما حق انتخاب بیشتری می‌دهد تا به راحتی طبق سلیقه، فضا و بودجه ای که دارید انتخاب نمایید. فراموش نکنید که قبل از انتخاب رنگ و پارچه‌ی صندلی فضای باز، حتماً کاربرد و محلی قرارگیری آنها را در نظر بگیرید.

تاب باغی

یکی دیگر از وسایل لذت بخشی که شما را از هیاهو دور کرده و حس آرامش را به شما انتقال می‌دهد تاب ویلایی است که بسیاری از مردم آن را با نام تاب باغی نیز می‌شناسند، وسیله‌ای کاربردی که در طرح و رنگ‌ها متنوع تولید شده و طرفداران بسیاری دارد. استفاده از این وسیله محدوده سنی ندارد و از کودکان تا بزرگسالان همه عاشق تاب ویلایی و به عبارتی تاب‌بازی هستند.

اگر استخر دارید، تخت ساحلی را جدی بگیرید

یکی از لذت‌های آفتاب گرفتن داشتن یک تخت ساحلی راحت است. اگر در باغ و ویلای خود استخر دارید حتماً به فکر خرید تخت ساحلی باشید. استراحت و آفتاب گرفتن روی این تخت‌ها، بعد از شنا و آبتنی یکی از تفریحات دلچسب ویلا است.

آتشدان یا فایرپیت

طراحی شیک و متفاوت آتشدان‌ها علاوه بر گرم کردن محیط و زیباتر کردن ویلا، به شما این امکان را می‌دهند تا برای کباب یا پخت غذا نیز از آنها استفاده کنید؛ ضمن اینکه بعضی از آتشدان‌ها قابلیت افزودن یک عدد نگهدارنده کتری دارند که با اتصال آن می‌شود یک چای آتشی تازه دم آماده کرد و از خوردن آن لذت برد.

سخن پایانی

یکی از مهمترین پارامترهای استفاده از ویلا امکانات آن است. باغ یا ویلا مکانی ایده‌آل برای استراحت، تفریح و گردش در طبیعت و دور شدن از دغدغه‌های خانه است. وجود امکانات رفاهی آن را زیباتر و آرام‌تر کرده و به افراد اجازه می‌دهد تا با فکری باز استراحت کنند و لذت ببرند؛ ضمن اینکه یک ویلا یا خانه باغ، مجهز برای برگزاری جشن‌ها، مهمانی‌ها و تفریحات خانوادگی نیز مناسب است. همانطور که گفتیم امکانات ویلاها معمولاً با توجه به متراژ آنها، میزان بودجه و سلیقه، و همچنین نیاز افراد متفاوت است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.