تعهد ایران به یونسکو برای ترویج نقالی در ۵ نقطه کشور

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۴:۴۴


دبیر جشنواره ملی نقالی و روایتگری سیلک ضمن اشاره به تعهد ایران به یونسکو برای ترویج نقالی در ۵ نقطه کشور، گفت: کاشان این ظرفیت را دارد که شهر ملی نقالی و روایتگری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، مسعود نوری‌فرد ظهر امروز در حاشیه رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی نقالی و روایتگری سیلک، اظهار داشت: اولین دوره جشنواره سال گذشته با 70 اثر رسیده برگزار شد و امسال آثار رسیده از نظر کیفی و کمی افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته و امسال جشنواره از اقصی نقاط ایران اسلامی شرکت کننده داشته است، خاطرنشان کرد: امسال امیدواریم با حضور هنرمندان نقالی و روایتگری شاهد رونق بیش از پیش جشنواره باشیم.

دبیر دومین جشنواره ملی نقالی و روایتگری سیلک با اشاره به اینکه کاشان این ظرفیت را دارد که به عنوان شهر ملی نقالی معرفی شود، تصریح کرد: برای این مهم یک پشتوانه علمی، اجرایی لازم است که ظرفیت های آن در کاشان موجود است.

وی با اشاره به اینکه هنر نقالی و روایتگری در قرن شش و هفت در کاشان رواج داشت، گفت: اسناد این موضوع در کتابخانه ملی مجلس شورای اسلامی موجود است که این نشان از پیشینه تاریخی این هنر در کاشان است.

نوری‌فرد با اشاره به اینکه جشنواره ملی نقالی و روایتگری سیلک در حال حاضر تخصصی‌ترین رویداد در سطح کشور در مورد این هنر است، افزود: هنر نقالی و روایتگری باید در سطح کشور گسترش پیدا کند و از این رو موضوع آموزش باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به تعهد ایران به یونسکو برای ترویج هنر نقالی و روایتگری در پنج نقطه کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط کاشان این موضوع را به تنهایی به دوش کشیده است و در حال آموزش نقالی و روایتگری است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه