ارائه خدمات آنلاین به شهروندان؛ تکلیف فراجا در سال آینده

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۵:۱۳


بر اساس ‬لایحه بودجه ۱۴۰۴ فراجا مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۴ تمامی خدمات ارائه شده در مراکز پلیس +۱۰ را علاوه بر روش حضوری به شکل برخط نیز ارایه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس ‬لایحه بودجه ۱۴۰۴ فراجا مکلف است که از ابتدای سال ۱۴۰۴ تمامی خدماتی که تنها از طریق دفاتر پلیس +۱۰ به صورت حضوری ارائه می‌شد، به صورت آنلاین و برخط نیز در اختیار مردم قرار دهد. هدف اصلی این تغییر، تسهیل در ارائه خدمات دولتی و کاهش نیاز به حضور فیزیکی مردم در مراکز پلیس +۱۰ است.

از اهداف این طرح، کاهش بار اداری و فشاری است که بر دفاتر پلیس +۱۰ به دلیل تعداد بالای مراجعات مردمی وارد می‌شود. با انتقال بخش عمده‌ای از خدمات به فضای آنلاین، نه تنها از ازدحام در مراکز حضوری کاسته می‌شود، بلکه امکان ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته نیز فراهم می‌شود.

از نکات این طرح، مشارکت فراجا با بخش غیردولتی برای راه‌اندازی و مدیریت خدمات آنلاین است. در عین حال، با وجود این مشارکت، سهم دولت از درآمد حاصل از این خدمات به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

مقرر شده است که آئین‌نامه‌های مرتبط با نحوه مشارکت با بخش غیردولتی و تعیین تعرفه‌های خدمات حضوری و برخط، حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۴ توسط فراجا با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین و به تصویب هیئت وزیران برسد.

از مزایای این طرح می‌توان اشاره کرد به دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به خدمات مختلف دولتی از طریق اینترنت و برنامه‌های کاربردی که مردم دیگر نیازی به انتظار طولانی در صف‌های دفاتر پلیس +۱۰ نخواهند داشت و می‌توانند از هر نقطه‌ای به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.