زنگ خطر نابودی در تل آویو نواخته شد

افکار نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۴:۵۰


ضعف نظامی رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت با وجود موج ارسال تسلیحات آمریکایی به اراضی اشغالی از مهم‌ترین محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

رژیم صهیونیستی بعد از گذشت یک سال از آغاز تجاوز به نوار غزه با وجود کمک‌های همه جانبه جاسوسی، نظامی و تسلیحاتی آمریکا و کشورهای غربی هنوز نتوانسته به اهداف خود در این باریکه دست پیدا کند. این در حالی است که جنوب لبنان نیز به یک بن بست جدید برای سران تل آویو تبدیل شده است.

روزنامه القدس العربی در خصوص تحولات منطقه نوشت: کشورهای حامی رژیم صهیونیستی نمی‌دانند که این رژیم زمانی ارتش‌های کشورهای عربی را شکست می‌داد و الان حتی نمی‌تواند در برابر یک گروه مقاومت فلسطین بایستد. خوب دقت کنید؛ بیش از ۵۰۰ پرواز برای انتقال سلاح‌های آمریکایی به اراضی اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، استقرار ناوهای جنگی برای حمایت از رژیم صهیونیستی در کنار سامانه دفاعی تاد. این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین حتی یک سلاح از سمت کشورهای عربی دریافت نکرده‌اند بلکه بالعکس این کشورها به تل آویو کمک‌های اطلاعاتی نیز داده‌اند تا مقاومت را محاصره کنند. اسرائیل به دنبال رؤیای خاورمیانه جدید است؟ پس باید بداند که آلمان نازی یکی از قدرتمندترین ارتش‌های نیمه نخست قرن ۲۰ با کشتن ده‌ها میلیون انسان نتوانست به آرزوی خود برای ایجاد اروپای جدید دست پیدا کند. رژیم صهیونیستی جایی در آینده منطقه ندارد.

روزنامه رأی الیوم در خصوص این رژیم گزارش داد: از زمان شکست اسرائیل در سال ۲۰۰۶ مقابل لبنان، این رژیم احساس می‌کند که به دست مقاومت، در معرض نابودی قرار گرفته است زیرا نیروهای مقاومت شبکه ای از موشک‌های نقطه زن در اختیار دارند که می‌تواند ضربات مهلکی به دشمن از جمله تأسیسات هسته‌ای دیمونا وارد آورد. صهیونیست‌ها امروزه حتی به اهداف خود در جنوب لبنان نیز دست نیافتند و نتوانستند پیشروی محسوسی در این منطقه داشته باشند. علاوه بر این حملات حزب الله علیه عمق اراضی اشغالی متوقف نشده و دایره آن به خانه نتانیاهو نیز کشیده شده است. به همین دلیل تل آویو زنگ خطر را شنیده و احساس می‌کند پایانش نزدیک شده است.

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه اهداف غیرنظامی به ویژه صندوق قرض الحسنه لبنان نوشت: این صندوق توسط یکی از روحانیون شیعه در سال ۱۹۸۲ در لبنان تأسیس و به ۳۴ شعبه در سراسر این کشور تبدیل شد. صندوق قرض الحسنه مذکور وام‌های بدون بهره به ساکنان محله السلم در ضاحیه جنوبی بیروت می‌داد و در سال ۲۰۰۶ نیز توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت اما از آن زمان تاکنون بار دیگر رشد کرده و تعداد شعبه‌های جدید در سراسر لبنان ایجاد کرد. طی ۴۲ سال گذشته حدود ۲ میلیون نفر از وام‌های این صندوق به ارزش چهار میلیارد دلار استفاده کرده‌اند.

روزنامه سوری الثوره نیز گزارش داد: نتانیاهو بعد از تبدیل شدن سامانه گنبد آهنین به ضایعات نظامی که پهپادهای مقاومت در برابر آن وارد اراضی اشغالی می‌شوند مانند شترمرغ سرش را زیر خاک کرده تا واقعیت‌ها را نبیند. آمریکا نقشه‌های خود را مبنی بر ایجاد خاورمیانه جدید از طریق نتانیاهو پیگیری می‌کند و می‌توان گفت که اسرائیل یک آمریکای کوچک در منطقه ما به شمار می‌رود و جنگ به راه افتاده توسط نتانیاهو در واقع جنگ آمریکا برای بقا در منطقه است.

روزنامه سوری الوطن در خصوص نشست بریکس نوشت: طی دوره اخیر برخی کشورها نظیر ترکیه، سریلانکا، کوبا و مالزی آمادگی خود را برای پیوستن به بریکس اعلام کرده‌اند. با تشدید تنش‌ها در جهان، کشورهای جنوب، امید خود را نسبت به نظام بین المللی کنونی از دست داده‌اند و تلاش می‌کنند مسیرهای جدیدی را برای توسعه و رشد ایجاد کنند. جذابیت بریکس در عضویت کشورهای در حال توسعه بر خلاف دایره محدود کشورهای توسعه یافته و همچنین قدرت گرفتن این گروه در ابعاد اقتصاد جهانی است.

روزنامه المراقب العراقی گزارش داد: در هر مناسبت سیاسی و غیر سیاسی، شاهد حضور النا رومانوسکی سفیر آمریکا در عراق هستیم. او تلاش می‌کند در نقش یک قیّم ظاهر شود و تمام عرف‌های بین المللی و دیپلماتیک را زیر پا بگذارد. تحرکات مشکوک سفیر آمریکا در خصوص برخی اقشار جامعه عراق و حضور در میان برخی عشایر یا تجمعات جوانان به شدت سوال برانگیز شده است.

روزنامه یمنی المسیره در خصوص توهین‌های شبکه سعودی ام بی سی به رهبران مقاومت نوشت: کسی نمی‌تواند انکار کند که این شبکه در تمام اقدامات نامطلوب در صف اول بوده است؛ نخستین شبکه عربی که با رژیم صهیونیستی دست به عادی سازی روابط زد، نام فلسطین را از نقشه حذف و نام جعلی اسرائیل را جایگزین کرد، با سیاستمداران و تحلیلگران صهیونیست مصاحبه و از خطوط قرمز جهان عرب و اسلام عبور کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.